וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה הלילה בצפון הארץ

עוצמת הרעש עמדה על 3.4 בסולם ריכטר. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מוקד הרעש היה בים התיכון מול חופי צור שבלבנון. אם הרגשתם במיטתכם את הרעש הלילה אתם מוזמנים לדווח לנו

רעידת אדמה חלשה בעוצמה של 3.4 בסולם ריכטר הורגשה הלילה (שלישי) בצפון הארץ. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מוקד הרעש היה בים התיכון מול חופי צור שבלבנון. מדובר ברעש אדמה בעוצמה חלשה ועדיין לא התקבלו דיווחים על נזקים.

רעידת האדמה הלילה באזור היא רעידה נוספת לאחר שאתמול בבוקר הורגשה רעידת אדמה חזקה יותר בעוצמה של 6 דרגות בסולם ריכטר בטורקיה. על פי דיווחים רשמיים, מוקד הרעש היה בעיירה באסיורת שבמחוז אלאזיג במזרח המדינה. ברעידת האדמה הזו, שהייתה חזקה פי כמה מהרעש שהורגש הבוקר נהרגו לפחות 57 בני אדם ברעש. כמו כן, כ-100 בני אדם נפצעו, וכוחות החילוץ פועלים לאתר לכודים נוספים בכפרים באזור העיר קרקוצ'ן.

לדברי תושבי האזור, נרשמו עד כה לא פחות מ-12 רעשי-משנה לאחר רעידת האדמה בטווח של עד 64 קילומטרים ממקום האירוע. שר הביטחון אהוד ברק הנחה אתמול את מערכת הביטחון לבחון את הדרכים שבהן ניתן לסייע לטורקיה, בעקבות רעידת האדמה שאירעה שם במזרח המדינה. מבדיקה שנערכה עם שלטונות טורקיה עולה, כי הם אינם זקוקים לסיוע, לאור היקף האבידות המצומצם יחסית והניסיון שצברו מאירועים דומים בעבר.

לפני כשבוע הכריז מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס כי אם תתרחש בישראל רעידת אדמה בסדר גודל שאירע בהאיטי או בצ'ילה, המדינה לא תוכל להתמודד עימה. לינדנשטראוס התריע כי במדינת ישראל נעשה מעט מאד בכל הנוגע להיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע.

לדברי לינדנשטראוס, רעידות אדמה בישראל עשויות לסכן עשרות אלפי בני אדם וחובה לשים לב לנושא בלי קשר לנעשה בהאיטי או צ'ילה. לטענתו, במבנים רבים, לאורך השקע הסורי-אפריקאי המועד לרעידות אדמה, לא הושקע כמעט דבר כדי לחזקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully