וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום מזג האוויר במרכז - פי ארבעה מהתקן

בתחנות ניטור האוויר ברחבי הארץ נרשמו רמות גבוהות במיוחד של זיהום אוויר. השרב שנכנס לאזורנו והאובך הכבד צפויים להישבר בצהריים, אולם עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה

"בשעות הבוקר נרשם זיהום אוויר כבד שהגיע לרמה של עד פי ארבעה מהתקן", כך מסרה הבוקר (שלישי) לוואלה! חדשות ד"ר לבנה קורדובה ביז'ונר ממערך ניטור האוויר הארצי של המשרד להגנת הסביבה.

מנתוני מרכז הניטור עולה כי בגוש דן נמדד ריכוז אובך מרבי של 256 מיקרוגרם אבק למ"ק אוויר. במודיעין נרשם ריכוז דומה של 260 מ"ג למ"ק אוויר. בירושלים זיהום האוויר גם כן גבוה מן הממוצע ועמד על רמה של 190 מיקרוגרמים. באזור הדרום נמדדו ריכוזי אבק גבוהים גם כן: בבאר שבע 132 ובאשקלון 156 מיקרוגרם למטר קוב.

עם זאת, הסבירה קורדובה ביז'ונר והרגיעה כי הדבר רגיל לעונה ואינו צפוי להימשך לזמן רב: "אנחנו בתקופת השרבים שלפני פסח והדבר קורה כל שנה בתדירות זו או אחרת. זו לא תופעה חריגה". יחד עם זאת, היא הזהירה כי "עיסוק בפעילות גופנית מואצת אינו מומלץ לחולי לב, קשישים, נשים בהיריון, ילדים ולכל מי שסובל מקשיי נשימה".

השרב צפוי להישבר בצהריים

השרב שנכנס לאזורנו כבר אתמול צפוי להישבר היום בשעות הצהריים ותורגש ירידה בטמפרטורות, אולם הן עדיין יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בבוקר ישרור יהיה מזג אוויר שרבי ברוב חלקי הארץ וייעשה אביך. בשירות המטאורולוגי מציינים כי בדרום הארץ ינשבו סופות חול ומבקשים מהציבור להקפיד על כללי בטיחות באש.

ברמת הגולן, שאך לפני שבועות מספר כוסתה בשלג לבן, יגיעו הטמפרטורות במהלך היום ל-29 ובלילה הן ירדו ל-15, בחיפה יוכלו התושבים לנפוש על שפת הים שכן 32 מעלות חום ישררו בעיר במהלך היום ובלילה הן יתקררו לכדי 16 מעלות, בתל אביב ירקיעו המעלות ל-35 ביום וירדו ל-18 בלילה.

גם בירושלים המעלות יגיעו ל-35 במהלך היום ובלילה ירדו ל-16, בבאר שבע יגיעו הטמפרטורות ל-36 ביום ובלילה הן ירדו ל-16 ובאילת ישררו 32 מעלות במשך היום ו-21 במהלך הלילה.

במהלך הימים הקרובים ולקראת סוף השבוע מזג האוויר יהיה הפכפך, אולם עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. מחר ירדו הטמפרטורות בעיקר במישור החוף וצפון הנגב, ישרור אובך ויהיה חם מהרגיל לעונה. בחמישי צפוי גל החום להתחזק כשהטמפרטורות יעלו שוב ויתפתחו תנאי שרב בכל הארץ, וביום שישי שוב צפויה ירידה קלה בטמפרטורות – בעיקר במישור החוף וצפון הנגב.

עדכון ראשון: 07:49

  • עוד באותו נושא:
  • שרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully