וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש ספקיות נפט הפסיקו לסחור עם אירן

ה"פייננשל טיימס" מדווח כי שתי ספקיות הנפט המזוקק מהגדולות בעולם - "ויטול" ו"טרפיגורה" הפסיקו לספק נפט לאירן. זאת על רקע התקדמות בחקיקה נגד אירן בארה"ב

שלוש מספקיות הנפט הגדולות בעולם הפסיקו לספק נפט מזוקק לאירן, כך דיווח אמש (שני) ה"פייננשל טיימס". החברות "ויטול" ו"טרפיגורה" מצטרפות בכך לספקית נוספת – "גלנקור", שהפסיקה לאחרונה לסחור עם הרפובליקה האיסלמית, זאת על רקע החשש מהטלת סנקציות על המדינה בשל המשך פיתוח תוכנית הגרעין שלה.

מחוקקים בארה"ב מקדמים בתקופה האחרונה חקיקה שתעניש חברות המספקות נפט לאירן. אירן היא אחת מיצואניות הנפט הגולמי הגדולה בעולם, אך היא תלויה באספקת נפט מזוקק ממדינות אחרות שכן אין בידיה את הטכנולוגיה לזיקוק הנפט ברמה גבוהה. "תחום אספקת הנפט מצטמצם, ואירן נמחצת בתוכו", אמר גורם בעסקי מסחר הנפט במזרח התיכון.

הפייננשל טיימס דיווח כי שתי החברות היריבות – ויטול, שבסיסה בשוויץ, וטרפיגורה, שבסיסה בהולנד, הפסיקו לאחרונה את מסחר הנפט עם אירן. מחברת ויטול נמסר כי הוחלט שלא להשתתף במכרז אספקת נפט לאירן כבר בתחילת השנה, ושהחברה תספק נפט על בסיס התחייבויות קודמות בלבד.

בסוף השבוע האחרון הציגו מדינות המערב טיוטת הצעה חדשה לאו"ם בדבר הטלת סנקציות על אירן באם זו תמשיך להעשיר אורניום במסגרת תכנית הגרעין שלה. על פי טיוטת ההצעה החדשה יוטלו סנקציות על בנקים אירניים חדשים הפועלים בחו"ל. כמו כן יתנהל מעקב צמוד אחר פעילותו של הבנק האירני המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully