וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בסנאט: נשקול לקצץ בסיוע לישראל

על רקע הדשדוש המדיני מאיים סנאטור רפובליקאי בכיר המקורב לנשיא אובמה כי ארה"ב תפגע בסיוע המועבר לישראל. ריצ'רד לוגאר: "ההשלכות הן שנמנע מכם תמיכה. ההחלטה בידיכם"

הסנאטור הרפובליקאי הבכיר ריצ'ארד לוגאר, המקורב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר הערב (שני) כי ארה"ב שוקלת להפחית את הסיוע הכספי שהיא מעבירה לישראל. זאת בשל מורת רוחה של וושינגטון נוכח הקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, הממשל עשוי להפחית את הסיוע לישראל, אך גם לרשות הפלסטינית בשנה הבאה.

"ההשלכות עלולות להיות שבאמת נמנע מכם את התמיכה שלנו. למשך זמן מה, תהיו תלויים בעצמכם", אמר לוגאר, החבר הרפובליקאי הבכיר ביותר בוועדת החוץ של הסנאט. "ההחלטה בידיכם".

"ההשלכות של הכישלון להתקדם חייבות להפוך לגלויות בנקודה מסוימת", אמר לוגאר בדיון בוועדה שנערך השבוע. "מישהו צריך לדאוג בקשר לכך". ישראל מקבלת מארה"ב סיוע ביטחוני בגובה 2.4 מיליארד דולרים ואילו הרשות הפלסטינית מקבלת סיוע של 160 מיליון דולרים.

במקביל, שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל אמר הערב כי ישראל והפלסטינים קיבלו את מתווה השיחות העקיפות שהציע הממשל. "התחלנו לדון במבנה ובהיקף של השיחות, ואני אשוב לאזור בשבוע הבא כדי לקדם את השיחות", אמר מיטשל. "אנו מקווים שהן יובילו למו"מ ישיר בהקדם. אנו גם קוראים לצדדים להימנע מהצהרות ומעשים שעלולים להוסיף מתח שעלול לחבל בשיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully