וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 500 בני אדם נטבחו למוות

מאות בני אדם נהרגו על רקע של אלימות דתית במרכז ניגריה. המהומות פרצו לאחר שמוסלמים פשטו על שני כפרים והחלו לירות לכל עבר. עדי ראייה דיווחו כי הקורבנות נתפסו ברשתות ונשחטו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עוד מקרה חמור של אלימות אתנית בניגריה: כוחות הביטחון במרכז המדינה העלו הבוקר (שני) את רמת הכוננות לאחר שמאות בני אדם נהרגו במהומות על רקע דתי באזור. על פי גורמים רשמיים, מניין ההרוגים עלה מ-100 לכ-500, רובם נשים וילדים, לאחר שמוסלמים תקפו באמצעות רובים וסכיני מאצ'טה את תושביהם הנוצרים של שני כפרים סמוך לעיר ג'וס.

לפי עדי ראייה, הקורבנות נתפסו במלכודות של חיות ורשתות דייג בזמן מנוסתם. "היריות נועדו כדי להוציא את האנשים מבתיהם, ואז כשהם יצאו הם התחילו לחתוך אותם עם המאצ'טות", אמר אחד מהתושבים.

יועץ לממשלה המקומית מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי עד כה נאסרו 95 בני אדם בשל מעורבותם באירוע. בהודעה מטעם משרדו של הנשיא בפועל ג'ונתן גודלאק נמסר כי הנשיא "הורה לכוחות הביטחון לנקוט ביוזמות אסטרטגיות על מנת להתעמת ולהביס את חבורות הרוצחים".

במרכז ניגריה ישנה היסטוריה ארוכה של יריבות אתנית, והתוקפים אמרו כי הרציחות הן נקמה על מותם של מאות בני אדם בינואר. מאז אותו אירוע האזור נמצא תחת עוצר בשעות הלילה, לאחר שמאות בני אדם נהרגו בעימותים בין קבוצות אתניות ודתיות יריבות בעיר ג'וס.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully