וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו ביידן מגיע לישראל - אירן על הפרק

סגן נשיא ארה"ב מגיע לישראל כדי לוודא שבירושלים לא ייזמו תקיפה נגד אירן, בזמן שהמעצמות מתכננות לנקוט בסנקציות נגד טהרן. ביידן הבטיח להגביר את קשרי ההגנה עם ישראל

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע היום (ראשון) לישראל, על רקע "שיחות הקירבה", שאמורות להתחיל בין בין ישראל לפלסטינים. בפגישותיו בארץ צפוי לדבר ביידן בעיקר על הגברת קשרי ההגנה של ארה"ב עם ישראל וכמובן באיומים המגיעים מכיוון אירן.

במהלך ביקורו צפוי ביידן לבקש מישראל שלא לתקוף את אירן, בזמן שהמעצמות מנסות להטיל סנקציות נגד טהרן. בביקורו יפגש ביידן עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם שר הביטחון אהוד ברק.

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, הקדים את ביידן, ונחת בסוף השבוע בישראל. הוא הספיק להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון אהוד ברק. הגעתו של מיטשל לישראל היוותה את הרקע לביקורו של ביידן.

בירושלים הביעו אופטימיות זהירה לקראת שיחות הקירבה. "נקבל בברכה התחלה של שיחות, גם אם יהיו אלה שיחות קירבה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה ביום חמישי. "היעד שלנו בסופו של דבר הוא לנסות להגיע להסדר שלום עם שכנינו הפלסטינים באמצעות שיחות ישירות, אבל תמיד אמרנו שאיננו מתעקשים בהכרח על הפורמט. אם זה מה שדרוש כדי להתחיל את התהליך, ישראל מוכנה לכך. אני חושב שיש הכרה בינלאומית שהממשלה הזאת רוצה להתחיל תהליך שלום ואני אומר לכם - גם רוצה להשלים אותו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully