וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיל למוות חיות בר - ונקנס באלפי שקלים

פקחי רשות הטבע והגנים קיבלו דיווח על כלבים שהורעלו למוות באזור בת שלמה. לאחר מכן התברר כי הכלבים וחיות בר נוספות מתו לאחר שהורעלו על ידי חקלאי. ביהמ"ש קנס אותו ב-10 אלף שקל

בית משפט השלום בקריות גזר באחרונה על עופר וילדר, חקלאי מאזור בת שלמה, קנס של 10,000 שקלים וסכום כפול מכך על תנאי למשך שנתיים, לאחר שנמצא אשם בהרעלת חיות בר. החקלאי טען כי ביצע את ההרעלה עקב נזקים שנגרמו לכרמי הגפנים שלו.

לפי כתב האישום, האירוע המדובר התרחש לפני כשלוש וחצי שנים, כאשר התקבל דיווח על כלבים שהורעלו למוות באזור היישוב בת שלמה. לאחר הדיווח שהתקבל במוקד של רשות הטבע והגנים יצאו פקחי הרשות לסרוק את האזור, מתוך הנחה שמי נחל תות הסמוך הם הגורם להרעלה, אולם בסריקה נמצאו פיתיונות מגוונים: לחם, פירות ומזון כלבים ייחודי, שעליהם חומר החשוד כרעל מסוג טמיק - אחד מהרעלים המסוכנים ביותר הקיימים כיום בחקלאות ושהשימוש בו מותר אך ורק בתנאים מחמירים ותחת מגבלות קפדניות (כמו החדרת הרעל לקרקע ולא פיזורו). הפקחים איתרו גם חיות בר מתות: תנים, חזיר בר ושרידים של צבי ארץ ישראלי.

במהלך הסריקה התגלה כי מירב הממצאים נמצאים בחלקות האדמה של וילדר. בשלב זה החליטו הפקחים להיכנס ולבצע חיפוש במחסניו של החקלאי, שם נמצא גם הרעל, שכאמור הוחזק בניגוד לחוק וללא כל היתרים וכמות מזערית ממנו יכולה לקטול גם בן אדם.

הפתרון האמיתי - איחוד כוחות

בנוסף נחקר וילדר על ידי חוקרי מחוז צפון של רשות הטבע והגנים, שהגישה כתב אישום נגד החקלאי. כאמור, השבוע, שלוש וחצי שנים לאחר המעשה, גזר בית המשפט את עונשו של וילדר, לאחר שהשופטת קבעה בהכרעת הדין, שניתנה לפני מספר שבועות, כי הראיות הנסיבתיות אשר הובאו בפניה הביאו אותה למסקנה שהנאשם הוא זה שפיזר את הפיתיונות המורעלים וכי כתוצאה מכך הורעלו בעלי החיים אשר נמצאו בשני האתרים, זאת למרות שוילדר הכחיש את המיוחס לו.

"יש צורך בשינוי מערכתי ביחס של מדינת ישראל לנושא ההרעלות אשר פוגעות בחיות הבר, לרבות במינים נדירים, ועלולות בהחלט להוביל גם לפגיעה קטלנית בבני אדם", אמר אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. אמיתי סיפר כי הרשות משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בטיפול בהרעלות ולאחרונה הגישה דו"ח מקיף בנושא לכנסת.

אמיתי הוסיף כי "הפתרון האמיתי הוא באיחוד כוחות של כלל הגורמים המשפיעים, תוך עדכון החקיקה והתקנות הקיימות לשימוש בחומרי הדברה מסוכנים, שיפור האכיפה כנגד מי שמחזיק בחומרים אלו ללא רישיון, טיפול מקיף בסניטציה (ניקיון הסביבה) ומתן מענה לחקלאים אשר סובלים מנזקים שגורמות חיות בר ליבולם. צו השעה קורא לכולנו להתאחד סביב פעולת הצלה מיידית, שכן מה שנאבד היום לא נוכל להשיב מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully