וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מקלה על ארה"ב לגייס תמיכה לסנקציות"

הגנרל דיוויד פטראוס, האחראי על פעילות הצבא האמריקאי במזרח התיכון, אמר בראיון ל-CNN כי "פעמים רבות אחמדינג'ד הוא המגייס הכי טוב שלנו לסנקציות"

מפקד פיקוד המרכז האמריקאי הגנרל דיוויד פטראוס, האחראי על פעילות צבא ארצות הברית במזרח התיכון, אמר כי "לא ברור אם טהרן באמת החליטה לייצר נשק גרעיני אך כי בשלב זה אין הדבר משנה שכן היא ממשיכה במאמציה להשיג את כל המרכיבים לייצר נשק שכזה".

בראיון לרשת החדשות האמריקאית CNN אמר עוד פטראוס כי הפעולות של אירן מקלות על ארצות הברית לגייס תמיכה להטלת סנקציות על אירן. "נשיא אירן אחמדינג'ד הוא פעמים רבות המגייס הכי טוב שלנו", אמר פטראוס.

בתוך כך ביום שבת הציגו מדינות המערב טיוטת הצעה חדשה לאו"ם בדבר הטלת סנקציות על אירן. על פי טיוטת ההצעה החדשה יוטלו סנקציות על בנקים אירניים חדשים הפועלים בחו"ל. כמו כן יתנהל מעקב צמוד אחר פעילותו של הבנק האירני המרכזי.

מקורות דיפלומטיים המקורבים למגעים בנושא אמרו כי "מדינות המערב לא שואפות להכנסת הבנק המרכזי של אירן לרשימה השחורה של האו"ם". לדבריהם צעד זה נועד לגשר על הפערים בין מדינות המערב לבין סין ורוסיה על מנת להבטיח את תמיכתן בהצעה. עם זאת תגובתה הראשונה של רוסיה היתה שלילית. "רוסיה אמרה כי הטיוטה אינה תואמת לתפיסתה בדבר צורת הטלת הסנקציות וכי היא לא מסכימה עם רבים מהסעיפים". סין עדיין לא הגיבה לטיוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully