וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק יעבור ניתוח, העביר סמכויותיו לרה"מ

הנשיא המצרי סובל מדלקת בכיס המרה ובהמשך היום צפוי לעבור את הניתוח בבית החולים בעיר היידלברג שבגרמניה. אשתו, שני בניו ושר הבריאות המצרי נמצאים לצד מיטתו

נשיא מצרים חוסני מובארק העביר הלילה (שבת) באופן זמני את סמכויותיו לראש הממשלה המצרי אחמד נאזיף לקראת ניתוח בכיס המרה שיעבור היום בגרמניה. על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית במצרים, מובארק, 81, "צפוי לעבור ניתוח מאחר בכדי לטפל בדלקת ממנה הוא סובל בכיס המרה. הוא חתם על צו נשיאותי שמעביר את סמכויותיו הנשיאותיות לראש הממשלה אחמד נאזיף עד לחזרתו".

הניתוח ייערך בבית חולים בעיר היידלברג, שם נערכו לו בדיקות. עוד נמסר כי אשתו ושני בניו, כולל גמאל, וכן שר הבריאות המצרי חאתם אל-גבאלי נמצאים איתו בגרמניה. בשנת 2004 אירע מקרה דומה כשהנשיא עבר ניתוח בשל פריצת דיסק בגבו.

מובארק אוחז בשלטון במצרים מאז רצח אנואר סאדאת בשנת 1981 ועדיין לא מינה לעצמו יורש, דבר שמעורר גל של ספקולציות במצרים. ההערכות בנוגע למחליפו גוברות בכל הזדמנות שנושא בריאותו עולה על הפרק, למרות שבריאותו טובה בדרך כלל.

מובארק עדיין לא הצהיר אם בכוונתו להתמודד שוב, בפעם השישית ברצף לכהונת נשיא מצרים שמשכה שש שנים. מצרים רבים מאמינים כי בבחירות הבאות לנשיאות בשנה הבאה ינסה מובארק להעביר את כס השלטון לבנו גמאל בן ה-46 אילו יחליט שלא להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully