וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הכור בבושהר יחל לפעול בסוף האביב

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן אמר כי הכור בבושהר יחל לפעול תוך מספר חודשים בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. "הכור יפעל באופן זהה לכורים גרעיניים אחרים בעולם", אמר

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן, עלי אכבר סלאחי אמר היום (שישי) כי הכור בבושהר יחל בפעילותו תוך מספר חודשים. "הכור יושק בסוף האביב בהתאם ללוח הזמנים ויפעל באופן זהה לכורים גרעיניים אחרים בעולם", אמר סלאחי לסוכנות הידיעות האירנית. משמעות דבריו של סלאחי היא שהכור יחל את פעילותו בסביבות חודש יוני – תקופת סוף האביב באירן.

ביום רביעי קראה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון להטיל סנקציות על אירן. קלינטון אמרה כי " אירן תנהל עם הקהילה הבינלאומית משא ומתן הוגן אך ורק לאחר שיוטלו עליה סנקציות. "הזמן לפעולה בינלאומית הוא עכשיו. רק לאחר שנאשר סנקציות במועצת הביטחון, אירן תנהל משא ומתן של רצון טוב", אמרה קלינטון.

נשיאה התורן של מועצת הביטחון של האו"ם עימנואל איסוזה נגונדט הודיע כי המועצה עשוייה לטפל בדרישות להטיל סנקציות נוספות על אירן כבר בחודש הקרוב. לדברי נגונדט הנושא עשוי לעלות בפגישות המועצה החודש. "אנחנו מעריכים כי הנושא יעלה החודש על השולחן, אבל אנחנו עדיין מחכים, זהו תהליך מתמשך".

דיפלומטים במערב אמרו כי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה כבר הכינו טיוטת הצעה מתאימה והם עדיין מקווים שרוסיה וסין ייתמכו בה. באם תיאותנה שתי המדינות לתמוך בטיוטה הדיונים עליה יוכלו להתחיל באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully