וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ביטל תרגיל גיוס מחשש להתגרות בסוריה

במסגרת תרגיל נרחב שערך צה"ל בשבוע שעבר, לא תורגלו "הקפצת" כוחות סדירים גדולים וגיוס מילואים. גורמי ביטחון ל"הארץ": חלק זה של התרגיל בוטל כדי שהסורים לא יפרשו אותו בטעות כמהלך מכין למלחמה

תרגיל המפקדות המטכ"לי "אבני אש 12" שהתקיים בשבוע שעבר, לא כלל באופן מכוון תרחיש על מלחמה עם סוריה, אלא רק התנגשות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון ולחמאס ברצועת עזה. עיתון "הארץ" דיווח הבוקר (שישי), כי אף שהדבר נשקל תחילה, צה"ל גם נמנע מלתרגל במהלכו "הקפצת" כוחות סדירים גדולים וגיוס מילואים, כדי שהסורים לא יפרשו זאת בטעות כמהלך מכין למלחמה.

מקורות צבאיים מסרו ל"הארץ" כי הרצון למנוע מתיחות היה אחד השיקולים בביטול חלק זה של התרגיל וכי צה"ל יוסיף לתרגל גיוס כוחות בעתיד, בעיתוי המתאים לכך.

באחרונה גברה המתיחות בין ישראל לסוריה, על רקע הצהרות לוחמניות מכיוון דמשק ואיום של שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיו במקרה של מלחמה יופל השלטון הסורי. בשבוע שעבר אף נפגש אסד עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ודן עמו ב"איומים הישראלים" על המזרח התיכון וכן ביחסים בין אירן לסוריה. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בתום הפגישה אמר אסד: "אנחנו ניצבים מול ישות שעלולה לנקוט בפעולה תוקפנית בכל רגע. אנחנו נערכים תמיד למתקפה, בין אם תהיה קטנה ובין אם גדולה".

אסד גם מתח ביקורת על מדינות המערב שלא מאפשרות לאירן לפתח פרויקט גרעין. "זו צורה חדשה של אימפריאליזם באזור", אמר. "מונעים ממדינה עצמאית החברה באו"ם להעשיר אורניום למרות שהיא הביעה גמישות רבה בחודשים האחרונים בנושא זה".

נשיא אירן אחמדינג'ד אמר במסיבת העיתונאים כי היחסים בין ארצו לסוריה "איתנים, עמוקים והדוקים" והם לא יאפשרו לאף אחד לפגוע בהם. "לסוריה ולאירן מטרות משותפות, אינטרסים משותפים ואויבים משותפים", הוסיף. לדבריו, ישראל נמצאת במבוי סתום והיא בדרך להיעלם. "עמי האזור, ובראשם עמי סוריה, לבנון, אירן ועירק יילחמו בישראל אם היא תחליט לחזור על טעויותיה ולתקוף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully