וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מאשימה: "ארה"ב מתעלמת מהעובדות"

בעקבות החלטת בית הנבחרים האמריקאי להגדיר את טבח הטורקים בארמנים כרצח עם, הוחלט באנקרה להשיב את השגריר בוושינגטון לסבב התייעצויות. ארדואן: "הקונגרס התעלם מעובדות היסטוריות"

ראש ממשלת טוריקה רג'פ טייפ ארדואן גינה הבוקר (שישי) את החלטת הוועדה ליחסי חוץ בבית הנבחרים האמריקאי להכיר בטבח הטורקים בארמנים במלחמת העולם הראשונה כרצח עם. לדבריו, "טורקיה מבכה ומגנה את ההחלטה... תומכי ההחלטה אימצו עמדה שגויה ולא הוגנת, המתעלמת מחילוקי הדעות ומעובדות היסטוריות". גם נשיא טורקיה עבדאללה גול אמר היום ש"ההחלטה התקבלה מתוך מניעים פוליטיים ומהווה אי צדק היסטורי".

הממשל באנקרה הודיע אמש כי שגריר טורקיה בוושינגטון יזומן באופן מיידי לסבב התייעצויות – אקט דיפלומטי חריג ביחסים בין שתי המדינות. "אנו חוששים מפגיעה בקשרי טורקיה-ארה"ב וגם מפגיעה במאמצים להביא את הסכסוך בן מאה השנים בין טורקיה וארמניה לכדי סיום", אמר אתמול ארדואן.

קודם לכן, נאבקו אנשיו של אובמה כדי לנסות ולהסיר את הנושא מסדר היום של הקונגרס האמריקאי – מחשש להשפעה של צעד שכזה על יחסי המדינות כמו גם על יחסי המסחר ביניהם דווקא בתקופה קריטית לכלכלה האמריקאית, אך המאמצים לא נשאו פרי: ההחלטה עברה בסופו של דבר על חודו של קול ברוב של 23 מול 22 בוועדה לקשרי חוץ של בית הנבחרים האמריקאי.

טורקיה מכירה בכך שארמנים נוצרים רבים נרצחו על ידי מוסלמים עותמנים בתקופת מלחמת העולם הראשונה. עם זאת, אנקרה מסרבת להגדיר זאת כרצח עם וטוענת שמספר הנרצחים קטן בהרבה מ1.5 מיליון בני אדם, כפי שטוענים היסטוריונים.

בארמניה, כצפוי, בירכו על ההחלטה. שר החוץ במדינה אדוארד נלבנדיאן אמר כי ההחלטה מהווה "הוכחה נוספת למחוייבות של העם האמריקאי לערכים אנושיים אוניברסאליים וצעד חשוב לקראת מניעה של פשעים כנגד האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully