וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום רביעי: שביתה בכל הרשויות המקומיות

במסגרת מחאה בת יום אחד נגד הקיצוץ בתקציבי הרשויות לא תיאסף אשפה ברחובות, לא תתאפשר קבלת קהל ולא יינתנו שירותים עירוניים. השלטון המקומי: "זו רק ההתחלה"

ערימות האשפה חוזרות לרחובות: מרכז השלטון המקומי הודיע היום (חמישי) כי ישבית את פעילות הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ ביום רביעי בשבוע הבא במחאה על קיצוץ תקציב הרשויות המקומיות בשנת 2010. במסגרת השביתה לא תתאפשר קבלת קהל ברשויות המקומיות, לא תיאסף אשפה מהרחובות ולא יינתנו כל שירותים עירוניים. ראשי הערים צפויים להגיע לבתי הספר התיכוניים וללמד "שעת אזרחות", כהגדרת מרכז השלטון המקומי, בה יסבירו לתלמידים על הסיבות לשביתה.

"במקום שהממשלה תוריד בחצי אחוז את המע"מ, היא צריכה להעביר את הכסף הזה למקום שבאמת דרוש לאזרחים – לרשויות המקומיות", אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, המשמש גם כיושב ראש פורום 15 הערים הגדולות. לטענת אנשי מרכז השלטון המקומי, תקציבי החובה שעל הממשלה להעביר לרשויות קוצצו השנה ב-47%, עובדה אשר לא מאפשרת לרשויות לתת את השירותים הבסיסיים לאזרחים.

"נכון להיום חסרים 900 מיליון שקל בתקציבים לרשויות המקומיות והפגיעה התקציבית פוגעות בכל הרשויות, חזקות וחלשות", הסביר יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט עם ההכרזה על יציאה לשביתה. "ניסינו בכל כוחנו למנוע את היציאה למאבק, אך הממשלה לא הותירה בידינו ברירה. החינוך ייפגע קשות, שירותי הרווחה מקוצצים, מחירי המים מאמירים – והאזרחים משלמים את המחיר".

ביום רביעי מגדירים בשלטון המקומי את השביתה כ"שביתת אזהרה", אך לדברי ראשי הרשויות מדובר בצעד ראשון במחאה נרחבת נגד מדיניות הממשלה. "לא נהסס להתקדם עד כדי שביתה כללית אם יהיה צורך", הבהירו.

האוצר: "שביתה מיותרת וחסרת אחריות"

במשרד האוצר הביעו היום צער על החלטת ראשי הרשויות וטענו כי מדובר בצעד מיותר: "בשנת 2009 תקציב מענקי האיזון לרשויות מקומיות עמד על כ-2.4 מיליארד שקל. על פי החלטת הממשלה תקציב מענקי האיזון בשנת 2010 יעמוד על כ- 1.8 מיליארד שקל. לאחר מספר דיונים עם נציגי השלטון המקומי, במסגרת מו"מ שמוביל משרד הפנים, הוצג מתווה על פיו יגדל תקציב מענקי האיזון בשנת 2010 ללמעלה מ- 2.5 מיליארד שקל".

באוצר סיכמו ואמרו: "לאור הגידול המוצע בתקציב, צר לנו שהנהגת השלטון המקומי מגלה חוסר אחריות ומודיעה על השבתה מיותרת על חשבונם של התושבים ועובדי העיריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully