וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עג'מי ערערו נגד בניית מתחם לדתיים

יהודים וערבים, תושבי השכונה המעורבת ביפו, ערערו לבג"ץ נגד החלטת ביהמ"ש המחוזי לאפשר בניית פרויקט לדתיים בלבד בלב השכונה. לדבריהם, פסיקת המחוזי היא "ביטוי נוסף לגזענות"

תושבי שכונת עג'מי ביפו וכן האגודה לזכויות האזרח, עמותת "במקום" ורבנים לזכויות האדם, ערערו היום (חמישי) לבג"ץ במטרה לעצור את פרויקט הדיור הסלקטיבי, לדתיים בלבד, שמקימה חברת "באמונה" בלב השכונה. בשבת הקרובה מתכננים התושבים לקיים במקום הפגנה במחאה על מה שמוגדר על ידם כ"אלימות המשטרה" בשכונה.

את העתירה הראשונה נגד היתרי ההחכרה הגישו התושבים לבית המשפט המחוזי בת"א, אלא שהשופט יהודה זפט דחה על הסף את הדיון, לדברי האגודה לזכויות האזרח הוא חשד כי מניעיהם זרים. באגודה עתרו לבג"ץ שהשיב את הדיון בעתירה למחוזי בתל אביב וזה דחה בחודש שעבר את העתירה נגד החכרת האדמה הציבורית לצורך הפרויקט.

בערעור שהוגש היום, כותב עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, כי השופט זפט טעה כשהתעלם מפסיקה ארוכת שנים של בית המשפט העליון, שהגבילה מכירת קרקעות ציבוריות ליזמים פרטיים שנקטו בהפליה פסולה. "פסיקת בית המשפט המחוזי היא ביטוי נוסף למדיניות גזענית המופנית כנגד האוכלוסייה הערבית ביפו", אמר עומר סיקסק, תושב השכונה. "החלטה זו, יחד עם המחדל המתמשך בטיפול במצוקת הדיור הקשה, הריסות הבתים והתעמרות המשטרה, מחזקים את התחושה החזקה בקרב התושבים, כי יש כאן מדיניות כוללת שמטרתה אחת: נישול האוכלוסייה הערבית מהקשר שלה לשכונה".

ארז צפדיה, חבר הוועד המנהל של עמותת "במקום" התריע כי "האוכלוסייה הערבית ביפו סובלת ממצוקת דיור חמורה, כתוצאה מהזנחה ומחדלים של הרשויות לאורך שנים. הדבר צורם במיוחד כאשר מעט הקרקע הפנויה שעוד נותרה בשכונה, נמסרת ליזם המצהיר במפורש על כוונתו להפלות לרעה את רובם הגדול של התושבים הותיקים בשכונה, יהודים וערבים. מן הראוי היה לתת מענה לפתרון האוכלוסייה המתגוררת במקום, לפני עידוד כניסתן של אוכלוסיות חדשות".

  • עוד באותו נושא:
  • עג'מי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully