וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: חבר פרלמנט מגנה אירוע נגד ישראל

בקנדה ובמקומות נוספים בצפון אמריקה מציינים באירועי מחאה את פעילות ישראל בשטחים. חבר בית הנבחרים המקומי צפוי להגיש הצעת חוק למניעת האירועים בטענה שמדובר במסווה לאנטישמיות

על רקע הביקורת המוטחת בכל רחבי העולם על הפעולות המתבצעות בגדה וברצועת עזה, מקבלת ישראל בימים אלה תמיכה בלתי צפויה מבית הנבחרים הקנדי. חבר בית הנבחרים טים אפאל החליט לצאת בפומבי נגד "שבוע האפרטהייד הישראלי", שבמסגרתו מתקיימים אירועים לציון "מדיניות האפרטהייד הישראלית כלפי הפלסטינים". האירוע שמצוין ב-14 ערים בקנדה וברחי קמפוסים אקדמיים וקהילות, במיוחד בצפון אמריקה, נמשך כשבועיים. מטרתו היא לתרום להתנגדות הבינלאומית בכל הקשור לפעולות ישראל מול הפלסטינים.

אפאל צפוי להגיש בימים הקרובים הצעת חוק הקובעת כי "שבוע האפרטהייד הישראלי" הוא מסווה לאנטישמיות, כך דיווח אתמול (רביעי) העיתון הקנדי "דה נשיונל פוסט". בהצעה שהגיש חבר הפרלמנט נכתב כי "הבית הזה מחשיב את עצמו כחבר של מדינת ישראל; הבית הזה מודאג מביטויי האנטישמיות במסווה של 'שבוע האפרטהייד הישראלי'; והבית הזה מגנה באופן בוטה כל פעולה בקנדה, כמו גם ברמה הבינלאומית, שמשווה בין מדינת ישראל עם המדיניות הגזענית של אפרטהייד". הצעה דומה עברה בפרלמנט של מחוז אונטריו בחודש שעבר.

לדברי מארגני האירוע, בשנה שעברה יותר מ-40 ערים נטלו חלק בפעילויות האירוע, שהתקיים בצל מבצע "עופרת יצוקה". במהלך השבועיים הקרובים יתקיימו הרצאות והפגנות, ויוקרנו סרטים במטרה "לחנך את האנשים לגבי אופייה של ישראל כמערכת האפרטהייד". כמו כן, מארגני האירוע קוראים לחרם ולסנקציות נגד ישראל, על מנת להביא לסיום "מדיניות האפרטהייד של ישראל כלפי הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully