וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: על צה"ל לעמוד בתקני איכות הסביבה

השר להגנת הסביבה התייחס לנזקים שעלולים להיגרם לסביבה כתוצאה מהפעילות של צה"ל. "על הצבא להיערך על מנת לעמוד בכל הדרישות הסביבתיות, כדי לא להגיע להליכי אכיפה מול המשרד"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן נאם היום (שלישי) באירוע "מגן השר להגנת הסביבה" ואמר כי צה"ל שהכריז על עצמו כצבא ירוק, צריך לפעול ליישום מדיניות המביאה בחשבון את הדרישות הסביבתיות ולהקצות את האמצעים הנדרשים למימוש התוכניות".

"צבא מעצם הגדרתו הוא גוף גדול", אמר ארדן, "העוסק בחומרים מסוכנים ומזהמים, משתמש בדלקים ובשמנים, צרכן גדול של מים ומשאבי טבע וייצרן גדול של פסולת ושפכים. לפעילות הצבאית של צבא ההגנה לישראל יש פוטנציאל ממשי לפגיעה בסביבה ובכלל זה, באיכות האוויר, הים, המים והקרקע. בסיסי צה"ל, הסדנאות, המחנות, המפעלים והמתקנים הפרוסים ברחבי המדינה, משפיעים באופן משמעותי על איכות הסביבה בישראל ומחוצה לה".

עוד אמר ארדן כי "המדיניות לאפס סובלנות כלפי מעוולים סביבתיים עליה הכרזתי, חלה על הסקטור הפרטי והציבורי וצה"ל לא יוצא ממדיניות זו. על הצבא להיערך על מנת לעמוד בכל הדרישות הסביבתיות כדי לא להגיע להליכי אכיפה מול המשרד".

"אין לי ספק שהצבא יכול להיות הגורם המוביל בתחומי הסביבה", המשיך השר ארדן. "לעודד יוזמות לשיפור ההגנה, לקדם טכנולוגיות מתוחכמות ולהשפיע בתחומים של אנרגיה, פסולת, תחבורה, מים, שפכים ועוד. צה"ל יכול להיות הגורם המוביל בארץ ליצירת שווקים למוצרים ולשירותים ירוקים על ידי שילוב קריטריונים סביבתיים כמו התייעלות אנרגטית גבוהה, שימוש בחומרים ממוחזרים ועוד במכרזים. גם בבנייה ירוקה יכול צה"ל לשמש מודל לתכנון, בנייה ותחזוקה ולהרוויח פעמיים: חיסכון בהוצאות ושיפור איכות הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully