וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת השם - מיישבים את הנגב

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה להקים בצומת תל ערד בנגב את העיר החרדית כסיף. ארגוני הסביבה הביעו התנגדות נחרצת למהלך: "פיתוח יישובים חדשים, פוגע בנוף הפתוח"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) להקים עיר חרדית חדשה, כסיף, בצומת תל ערד בנגב. נציגי משרד השיכון מעריכים שיש ביקוש של כ-100,000 יחידות דיור לציבור החרדי וכסיף תענה על חלק מהביקוש. העיר החדשה תשתרע על שטח של 4,750 דונם.

המועצה נימקה את החלטתה להקים את היישוב בכך שהוא עתיד לספק בית בשנים הראשונות ל- 10,000 משפחות. כמו כן, הקהילה שעתידה לעבור לנגב מבוססת ברובה על זוגות צעירים שאחד מבני הזוג עובד וצפוי להשתלב בעבודה בנבטים, מפעלי ערד ובאזור תעסוקה ייחודי למגזר שיוקם בסמוך לכסיף.

המועצה נימקה את ההחלטה להקימו דווקא בתל ערד בין השאר, מפני ש"האזור הוא שטח ללא רגישות סביבתית, הוא קרוב לתשתיות מים ביוב, חשמל וכבישים, וכן קרוב לאתרי תעסוקה פוטנציאליים".

התוכנית להקמת העיר נתקלה בהתנגדות. ראשי רשויות באזור מטרופולין באר שבע הביעו הסתייגות מקליטה מסיבית של אוכלוסייה חרדית בעריהם. לגישתם, הדרישה לאורח חיים דתי-חרדי תכביד על המערכת החברתית ותרתיע אוכלוסייה איכותית להיקלט ביישוב.

גם ארגוני סביבה כמו החברה להגנת הטבע ואדם טבע ודין מתנגדים להקמת העיר. לטענתם ניתן לממש את מטרות משרד השיכון באמצעות חיזוק יישובים עירוניים קיימים במרחב מטרופולין באר שבע, כמו ערד, דימונה, ירוחם, אופקים ונתיבות, הרחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם.

מהחברה להגנת הטבע, נמסר בתגובה להחלטת המועצה כי "פיתוח יישובים חדשים, הכולל הן בניית בתי מגורים והן תשתיות נלוות נדרשות כגון כבישים, חשמל, ביוב ומים - פוגע בנוף הפתוח, מצמצם את כמות השטחים הפתוחים בבינוי צמוד קרקע בצפיפות נמוכה, קוטע את רצף השטחים הפתוחים ומוביל להרס בתי גידול ולנזק אקולוגי. החברה להגנת הטבע שותפה לרצון לחזק את ההתיישבות, בפרט באזורי הפריפריה אך סבורה כי ראוי להשיג יעד זה בראש ובראשונה על ידי עיבוי הישובים הקיימים. היישובים המצויים ממזרח לבאר שבע עדיין רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם ובחלקם אף רחוקים מגודל מינימאלי המאפשר קיום קהילה מאוזנת ועצמאית. מיקומה המוצע של העיר "כסיף" בלב בקעת ערד יפגע ברצף השטח האיכותי הפתוח של בקעת ערד. להקמת הישוב יהיו השלכות משמעותיות על המרחב בשל רגישותו הנופית הגבוהה וקרבתו לגן הלאומי "תל ערד". ישנן חלופות במרחב ואין צורך בהקמת עיר חדשה בלב השטחים הפתוחים ובסמיכות לאתר מורשת רב, בעל ערך לכלל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully