וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראדז'יץ': הגנתי על הסרבים מהמוסלמים

הרודן בוסני סרבי ראדובן קראדז'יץ' טוען כי פעולותיו במהלך מלחמת בוסניה היו לשם הגנה על הסרבים מפני המוסלמים במדינה, וכי המצור על סרייבו והטבח בסרברניצה הם מיתוס שהופץ ע"י המוסלמים

יום לאחר שקרא למלחמת בוסניה "קדושה וצודקת", טען היום (שלישי) הרודן הסרבי בוסני ראדובן קראדז'יץ', בבית המשפט הבינלאומי לפשעים, כי הוא ניסה להגן על הסרבים מטרור בתקופת המלחמה בין השנים 1992-95. קראדז'יץ' כפר בכל 11 האישומים שהוגשו נגדו, כולל רצח עם ופשעי מלחמה, וטען ששני האירועים החמורים ביותר בתקופת המלחמה הם מיתוס שמופץ של ידי בוסנים מוסלמים.

קראדז'יץ' אמר את הדברים ביום השני לנאום ההגנה שלו במשפטו שנערך בהאג, ואף הכחיש את מעורבותו באירועים אלה. "יהיה לי קל להוכיח שלא היה לי קשר לזה", הוא אמר.

לדבריו, המצור על סראייבו בשנים 1992-96, שבמהלכו נהרגו 10,000 בני אדם, לא היה באמת מצור אלא קרב בין המוסלמים עצמם. כמו כן, הטבח ביותר מ-7,000 מוסלמים בסרבניצה ב-1995, שלדברי התובעים במשפטו היה הפשע החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, הוא גם אירוע שנרקח על ידי המוסלמים. לדבריו, המוסלמים העבירו גופות לתוך קברי אחים והאשימו את הסרבים ברצח.

נאום ארוך ולא ממוקד

בנאום ארוך ולא ממוקד, אמר קראדז'יץ' כי המשבר הפוליטי בבוסניה הביא לבידודם של הסרבים והפך אותם למטרות של הבוסנים המוסלמים שביקשו עצמאות. לדבריו, המנהיגים הסרבים ניסו "להגן על העם הסרבי מפני המדינה שלהם, מהמשטרה שלהם, מהטרור בחסות הממשלה בארצם".

לפי נאום הפתיחה של קראדז'יץ', המייצג את עצמו בבית המשפט, נראה שהרודן מתכוון להאשים במשפטו את הבוסנים המוסלמים, או להכחיש כי בוצעו מעשים מחרידים.

בתוך כך, המנהיג לשעבר של הבוסנים המוסלמים איופ גאניץ', נעצר אתמול בבריטניה לאחר שסרביה הוציאה נגדו צו מעצר עקב אישומים שנובעים ממעורבותו במלחמה בבוסניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully