וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הבישופים נגד הקו הישיר לאלוהים

ראשי הכנסייה הקתולית בצרפת זועמים על שירות המאפשר למאמינים להתוודות בטלפון על חטאיהם. הפונים לקו השירות זוכים לשמוע וידויים של אחרים ותפילות ולבחור אם להתוודות בעצמם

שירות טלפוני בתשלום בצרפת שמאפשר להתוודות על חטאים זכה אתמול (שני) לגינוי של ארגון הבישופים במדינה. הבישופים טוענים כי הקו לא קיבל את אישור הכנסייה הקתולית במדינה. לטענתם, בעוד שניתן להשתמש בטלפונים כשירות וידויים לנכים או למבוגרים, "עבור הקתולים דרושה נוכחות של כומר לשם התוודות".

"לייעוץ לשם וידוי, הקישו 1. להתוודות, הקישו 2. להקשיב לוידויים, הקישו 3", זוהי הודעת הפתיחה במוקד הטלפוני המיוחד שהוקם למען קתולים המבקשים להתוודות על חטאיהם בתקופת התענית לפני חג הפסחא. "במקרה של חטא חמור – כלומר חטא שניתק אותך מישו מאלוהינו, יש לדבר עם כומר", מזהיר המוקד, בשם "הקו של האל", שגובה 0.34 יורו לדקה.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי מנהלת המוקד כי בשבוע האחרון התקבלו 300 שיחות. לדבריה, "הרעיון הוא להתוודות על חטאיך, במקרים שהם לא חטאים רציניים אלא קטנים, ישירות בפני אלוהים".

המתקשרים אינם זוכים למענה אנושי אלא מקבלים "אווירה של קדושה והתבוננות" – מוזיקה, תפילות ואפילו וידויים של אנשים אחרים – ויכולים לבחור להתוודות בעצמם. למרות שהשירות לא נותן מחילה בשל החטאים, דבר שרק כומר יכול לעשות, מקימת המוקד אמרה שהיא קיבלה איומים בגללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully