וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

שר החוץ נחקר היום בחשד לשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. ליברמן נחקר לאחר שעלה חשד כי קיבל מידיו של שגריר בלארוס לשעבר מסמך סודי של המשטרה, שנשלח למשרד המשפטים בבלארוס בנוגע לחקירת ליברמן

שר החוץ אביגדור ליברמן נחקר היום (שלישי) במשטרה בחשד לשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. ליברמן זומן לחקירה לאחר שבמהלך השבועות האחרונים נחקר שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט, גילוי בהפרת חובה ומרמה והפרת אמונים. במהלך החקירה עלה חשד כי שר החוץ קיבל לידיו מסמך סודי מהשגריר לשעבר.

בעת שהתנהלה חקירה משטרתית בעניינו של ליברמן, העבירה משטרת ישראל, באמצעות משרד המשפטים, בקשה לסיוע משפטי לרשויות המוסמכות בבלארוס, שהכילה פרטים מהותיים אודות חקירתו של ליברמן. הבקשה לסיוע משפטי המסווגת כ"סודית" הועברה למשרד המשפטים הביילרוסי באמצעות שגריר ישראל דאז בבלארוס, זאב בן אריה.

השגריר שאמור היה להעביר את הבקשה באופן דיסקרטי וישיר לרשויות בבלארוס שמר עותק ממנה, ולקראת הגעתו של ליברמן לביקור בבלארוס (במהלך חודש אוקטובר 2008), העתיק מידע חסוי מתוך הבקשה, העבירו שלא כדין לליברמן ומסר לו על קיום הבקשה בעת שהשניים נפגשו במהלך אותו ביקור. החקירה נסובה אף סביב מעורבותו של השר ליברמן בקידומו ובהעסקתו של בן אריה במשרד החוץ במהלך החודשים האחרונים.

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully