וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מוכנים לקבל נסיגה בשלבים מהגולן"

בשיחה עם עיתונאים בריטים פירט שר החוץ הסורי את המתווה לשלום עם ישראל בהתאם לשלבי הנסיגה מהגולן. "חצי נסיגה תביא לסיום הטינה, נסיגה מלאה לשגרירות סורית בישראל"

"למען השלום, ישראל צריכה להיות מוכנה להכיר בכך שסוריה זכאית לכל סנטימטר בגולן, אבל אנו מעוניינים לקיים שיחות. אמר שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם בשיחות עם עיתונאים בריטים בדצמבר האחרון. "עבורנו, האדמה קדושה והיא עניין של כבוד".

בטור שפורסם בסוף השבוע בעיתון הבריטי "הגרדיאן" כותבת גבריאל ריפקינד, ראש תכנית המזרח התיכון במכון המחקר "קבוצת אוקספורד למחקר", כי לדברי מועלם, סוריה מוכנה לשקול גישה של נסיגה ישראלית מהגולן בשלבים. "יכולים להיות שלבים לנסיגה, ומועדם יכול לכלול סוג של נורמליזציה. חצי מהגולן יכול להוביל לסוף הטינה, שלושת רבעי הגולן, למחלקה לאינטרסים מיוחדים בשגרירות ארה"ב בדמשק, נסיגה מלאה תוביל לשגרירות סורית בישראל".

מועלם הוסיף כי נושאים מהותיים כמו תמיכתה של סוריה בחמאס ובחיזבאללה, ויחסיה עם אירן, ייפתרו רק אחרי הנסיגה. ריפקינד כותבת כי הסורים תומכים בשיחות עקיפות כשטורקיה משמשת כמתווכת. השלב הבא, לדברי מועלם יהיה "שיחות ישירות עם ארצות הברית בנושאי ביטחון. הנושא העיקרי כאן הוא טיסות אמריקאיות מעל רמת הגולן למטרות ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully