וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מאירן? בונקר גרעיני מוצע למכירה

מוכר אלמוני מוכר את הבונקר התת קרקעי שבמחוז דרבישייר בבריטניה. ההצעה "ההזדמנות הנדירה לרכוש חלק מההיסטוריה של המלחמה הקרה" עומדת על 19,100 לירות שטרלינג

שרידי עידן המלחמה הקרה עושים את דרכם לאתרי המכירות הפומביות. בונקר גרעיני מהעידן ה"מפחיד בהיסטוריה" הוצע לאחרונה למכירה באתר eBay ועד כה הקונה הנחוש ביותר מוכן היה להיפרד מ-19,100 לירות שטרלינג. "הזדמנות נדירה לרכוש חלק מההיסטוריה של המלחמה הקרה", נכתב במודעה שפרסמה את הפריט המלחמתי באתר.

"היכנס לאתר מדהים עם נוף מרהיב, בונקר גרעיני משלך מאובזר בציוד המקורי", נכתב אודות המקלט התת-קרקעי שבמחוז דרבישייר שבבריטניה. לאחר פתיחת המכירה הפומבית ביום חמישי שעבר, כשהמחיר ההתחלתי עמד על 500 לירות שטרלינג, הגיעה ההצעה הגבוהה ביותר עד כה. לאחר 35 הצעות מחיר, הציע אמש אלמוני 19,100 לירות שטרלינג עבור הפריט הארכיוני.

ביום ראשון השבוע נרשמה באתר הצעה בגובה 27,000 פאונד, אולם לאחר זמן מה היא בוטלה. אגב, המכירה הפומבית תסתיים ב-7 במרץ, כך שמי שעוד חפץ במקלט לעת צרה יכול עדיין להגשים את מבוקשו.

בניית הבונקר הושלמה בשנת 1959 והוא היה בשירות "חיל הצופים המלכותי", גוף אזרחי שהורכב ממתנדבים, שאמור היה לדווח על מתקפה גרעינית ועל ניטור נשורת גרעינית. הבונקר היה בשירות מבצעי עד שנת 1991, אז הוצא משימוש בעקבות נפילת הגוש הסובייטי ותום המלחמה הקרה.

המקלט הגרעיני, 15 מטרים רוחבו ו-15 מטרים אורכו, ממוקם במרכזה של חווה חקלאית, ב"מיקום מוגבה ממנו נשקף נוף פנוראמי", נמסר על ידי המוכר. הכניסה לבונקר ממוקמת כ-5 מטרים מתחת לפני הקרקע ובו שני חדרים – שירותים כימיים וחדר מבצעים בהם שני פתחי אוורור. בנוסף לפריטי ריהוט, הקונה המאושר יקבל גם מכשיר סירנה, קופסאות שימורים וחבל להרמת חפצים כבדים לעבר פתח הכניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully