וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים בעכו מצאו שימוש טוב למי הגשמים

מערכת לאיסוף מי גשמים הותקנה בבית ספר יסודי בעכו. המים ייאספו במיכלים וישמשו את התלמידים להשקייה, ניקיון והדחת אסלות. המערכת עשויה לספק כ-90% מצריכת המים של ביה"ס

החיסכון במים מתחיל מהם: בבית הספר היסודי שז"ר בעכו הותקנה לאחרונה מערכת לאיסוף מי גשמים שבאמצעותה משתמשים התלמידים להדחת השירותים. מי הגשמים ישמשו את התלמידים להדחת אסלות, השקייה וניקיון, ועשויים לספק כ-90% מצריכת המים של בית הספר בעונת הגשמים. בסך הכול מוצבים בבית הספר עשרה מיכלים.

מאגרי המים מתמלאים ומתרוקנים בהתאם לכמויות הגשמים באמצעות מרזבים שמובילים את המים מהגג למיכלי האיסוף, ומשם הם עושים דרכם באמצעות משאבה לשימוש בשירותי בית הספר. בתחילה עוברים מי הגשמים מהגג למיכל הסינון ודרכו לשאר המיכלים.

המערכת שפותחה על ידי אמיר יחיאלי מבוססת על איסוף מי הגשמים למכלי פלסטיק בנפח מוגבל לשימוש מיידי, להבדיל מבורות המים עתירי הנפח, המשמשים לאגירה לטווח ארוך. מילוי חוזר של נפחי אגירה קטנים, המתרוקנים בין גשם לגשם, כמה עשרות פעמים במשך החורף, עשוי לספק עד 90% מצריכת המים הבית ספרית בעונת הגשמים. המים משמשים להדחת אסלות, לניקיון, ולהשקיית חממות ואדניות פנים. בחודשי הקיץ מנוצלת אותה המערכת למחזור מי ברזיות וכיורים, המשמשים להשקיית הגינה, או נוי בית הספר.

מדובר במיזם סביבתי של בית הספר בשיתוף עם עיריית עכו, קק"ל, אמיר יחיאלי- הוגה ויוזם הרעיון, והמרכז לחוגי סיור על שם אורי מימון. עלות המאגר נאמדת בכ-80 אלף שקלים.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אמר, כי מדובר במיזם חינוכי המעודד חשיבה אקולוגית ומסייע בטיפוח אחריות ומנהיגות של התלמיד. "בימים אלה של משבר במשק המים אין טוב יותר מעידוד פרויקטים לחיסכון במשאב המים", אמר לנקרי. לדבריו, בכוונת העירייה לפעול ליישום פרויקט זה בכמה שיותר מבתי הספר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully