וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכנרת יעבור היום את הקו האדום התחתון

המערכת החורפית האחרונה הביאה את הכנרת אל הסף של הקו האדום התחתון. היום צפוי המפלס לעבור את הקו האדום, אך המרחק מהקו האדום העליון עומד על יותר מ-4 מטרים

שביב של תקווה? הגשמים העזים שפקדו את ישראל בימים האחרונים הביאו את מפלס הכינרת אל קו האדום התחתון. דובר רשות המים אורי שור אמר לוואלה! חדשות כי ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת בשלושה סנטימטרים והוא עומד כעת על -213.01 מטרים. לדברי שור חסר עוד סנטימטר אחד בלבד עד לקו האדום התחתון.

"אנחנו מעריכים כי במהלך היום הקרוב יעבור המפלס את הקו התחתון", אמר שור. "אך חשוב לזכור שהמצב עדיין מאוד לא טוב, הקו האדום התחתון כשמו כן הוא – הוא קו תחתון, ועדיין חסרים 4.21 מטרים של מים בכינרת". שור שומר על אופטימיות לגבי המשך החורף. "יש זרימות בנחלים אך לא רואים את הגשם הבא באופק", אמר שור.

המערכת החורפית האחרונה הביאה עימה גשמים עזים, ובמספר מקומות בארץ ירדו כמויות הקרובות לשליש מהממוצע השנתי. בני ארם מחברת "מטאוטק" אמר כי מאז יום חמישי ועד אתמול ירדו בירושלים כ-180 מ"מ (מתחילת החורף ירדו 83% מהממוצע הרב שנתי), בתל אביב ירדו בסוף השבוע כ-105 מ"מ (65%), חיפה קיבלה כ-60 מ"מ גשם (95% מהממוצע הרב שנתי), בבאר שבע ירדו מיום חמישי כ-30 מ"מ (77%).

והתחזית? היום יהיה מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות ועד שעות הצהריים עדיין צפוי לרדת גשם מקומי קל. מחר יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם עלייה נוספת של הטמפרטורות, בעיקר בהרים.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully