וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן לעולם: יש לנקוט בצעדים נגד ישראל

בפגישה שערך המלך עבדאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן קרא מלך ירדן לקהילה הבינלאומית לפעול מיידית לעצירת ישראל, שמנסה לדבריו לשנות את זהותה של ירושלים

מלך ירדן, המלך עבדאללה השני הודיע אמש (ראשון) כי על הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים מידיים על מנת להגן על האתרים הקדושים שבמזרח ירושלים. המלך אמר בפגישה שערך עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי על הקהילה לעצור את צעדיה של ישראל לשינוי זהות העיר.

בפגישתו עם אבו מאזן אמר עבדאללה כי פעולותיה של ישראל מהוות התגרות רצינית וכי הן מעמידות בסיכון את היכולת להגיע לשלום באזור. המלך גינה את הכרזת ישראל בנוגע להכללת קבר רחל ומערת המכפלה כאתרי מורשת לאומיים ואמר כי ארצו תמשיך להשקיע מאמצים בשמירה על המקומות הקדושים בירושלים. לתפיסתו, תוקפנותה של ישראל בא לידי ביטוי באופן מובהק בפעולותיה במסגד אל-אקצא.

במהלך הפגישה שנערכה בירדן בין יועציו של המלך לבכירים מהרשות הפלסטינית, התייחסו עבדאללה ואבו מאזן לדרכים בעזרתן ניתן להתגבר על מכשולים העומדים בפני חידוש תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. בשיחות דיברו השניים על ייסוד פיתרון של שתי מדינות, על הצורך בלוח זמנים מוגדר, וכן על ייסוד יוזמת השלום הערבית.

דבריו של המלך עבדאללה מגיעים לאחר שבבוקר אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, בהתייחס להתנגשות האלימה בין משטרת ישראל לצעירים הפלסטינים במסגד אל-אקצא כי "מעשי ישראל הם חלק משרשרת של מלחמות אליה היא נכנסת על מנת להתחמק מהתחייבויותיה". אבו רודיינה הבהיר כי "ירושלים ומסגד אל-אקצא הם קו אדום שאין לעבור אותו".

דברים אלו מצטרפים למתיחות הגוברת בימים האחרונים, מאז הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לכלול את קבר רחל ומערת המכפלה כאתרי מורשת יהודית. ביום שישי האחרון אמר ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, שהשתתף בתפילות במערת המכפלה כי המערה וחברון הן "חלק בלתי נפרד מהאדמות הפלסטיניות". פיאד הדגיש כי לפלסטינים זכות על האדמה "וזכות להגן על עצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully