וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים ברעש בצ'ילה עלה לכ-700

הטלוויזיה הצ'יליאנית מדווחת על כ-350 בני אדם שנהרגו בעיירת נופש בעקבות הרעש וגלי הצונאמי שבאו אחריו. בכך עולה מספר ההרוגים ל-700 וקיים חשש שמניין ההרוגים ימשיך לעלות

דיווחים המגיעים מהטלוויזיה בצ'ילה מספרים על כ-350 בני אדם שנהרגו בעיירת הנופש קונסטיטוסיון כתוצאה מהרעש שפקד את המדינה אתמול. עיירת הנופש, הממוקמת צפונית למוקד הרעש, נפגעה ביומיים האחרונים גם מהרעש עצמו אתמול וגם מגלי צונאמי שנוצרו בעקבותיו והיכו אמש (ראשון) בכל כוחם בעיירה. נשיאת צ'ילה מישל בשלה סיפרה כי יחד עם מספר הקורבנות בעיירת הנופש, מניין ההרוגים במדינה הגיע לכ-708 הרוגים.

יממה אחרי רעש האדמה שפקד את צ'ילה ומניין ממשיך לטפס. קודם לחשיפת מספר ההרוגים מקונסטיטוסיון נמסר כי מניין הקורבנות עבר את 400 המתים. מוקדם יותר היום מסר ראש עיריית קונספסיון, שעמדה במוקד הרעש, כי 100 בני אדם נלכדו מתחת להריסות בניין שקרס אתמול בעיר.

מאז הרעש, שהותיר את האזרחים המקומיים ללא קורת גג, מגיעים דיווחים על מקרי ביזה בסופרמרקטים בעיר, אותם מנסה המשטרה לעצור. בתוך כך, אמרה הנשיאה בשלה כי הרעש השפיע על כשני מיליון בני אדם שחלקם נותרו ללא קורת גג וחלקם נאלצו לעבור את היממה האחרונה ללא חשמל ומים.

מעשי ביזה

אתמול הורגש רעש האדמה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר בשעות הבוקר בשבת סמוך לעיר קונספסיון בדרום המדינה. מוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיון והוא הורגש גם בבירת המדינה סנטיאגו המרוחקת בכ-320 קילומטר ממוקד הרעידה וגרם לקריסת בניינים ופגע במערכת החשמל והתקשורת.

הרעש החזק גרם לצונאמי ברחבי האוקיינוס השקט, אך גובה הגלים היה נמוך מצפוי. כ-50 מדינות בין רוסיה לניו זילנד נכנסו לכוננות צונאמי. גלים בגובה של עד 1.50 מטר פקדו את האוקיינוס. הרשויות הורו לאזרחים ביפן, ניו זילנד, הפיליפינים וקמצ'טקה שברוסיה, לפנות את אזורי החוף. מאוחר יותר הוסרה הכוננות מלבד ביפן, שם פקדו גלים בגובה 1.45 מטר את עיר הנמל אוטסצ'י שבצפון החוף הפסיפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully