וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים ברעש בצ'ילה עלה ל-400

יום לאחר רעידת האדמה ומניין ההרוגים ממשיך לעלות. לפחות 400 תושבים נהרגו ברעש ועוד כ-100 לכודים מתחת לבניין שקרס. עשרות אלפים נותרו ללא קורת גג

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: ענת ברק)

יממה אחרי רעש האדמה שפקד את צ'ילה ומניין ההרוגים עלה ל-400 בני אדם. מוקדם יותר היום (ראשון) מסר ראש עיריית קונספסיון כי 100 בני אדם נלכדו מתחת להריסות בניין שקרס אתמול בעיר. מאז הרעידה שהותירה את האזרחים המקומיים ללא קורת גג, מגיעים דיווחים על מקרי ביזה רבים בעיר, וכוחות המשטרה מנסים למנוע מקרים נוספים.

בתוך כך, נשיאת המדינה, מישל בשלה, הוסיפה כי הרעש השפיע על כשני מיליון בני אדם שחלקם נותרו ללא קורת גג וחלקם נאלצו לעבור את היממה האחרונה ללא חשמל ומים. רעש האדמה שהורגש אתמול בצ'ילה היה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר. הרעש ארע בשעות הבוקר בשבת ומוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיון והוא הורגש גם בירת המדינה סנטיאגו המרוחקת בכ-320 קילומטר ממוקד הרעש. רעידת האדמה גרמה לקריסת בניינים רבים ופגעה במערכת החשמל והתקשורת.

הרעש החזק גרם לצונאמי ברחבי האוקיינוס השקט, אך גובה הגלים היה נמוך מצפוי. כ-50 מדינות בין רוסיה לניו זילנד נכנסו לכוננות צונאמי. גלים בגובה של עד 1.50 מטר פקדו את האוקיינוס. הרשויות הורו לאזרחים ביפן, ניו זילנד, הפיליפינים וקמצ'טקה שברוסיה, לפנות את אזורי החוף. מאוחר יותר הוסרה הכוננות מלבד ביפן, שם פקדו גלים בגובה 1.45 מטר את עיר הנמל אוטסצ'י שבצפון החוף הפסיפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully