וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: מניין ההרוגים ברעש עלה ל-300

צ'ילה ממשיכה לאמוד את נזקי האסון שפקד את המדינה בשבת. מניין ההרוגים עלה ליותר מ-300. בעיר קונספיון נלכדו 100 בני אדם מתחת להריסות בניין, וכתוצאה מהרעש היכו גלי צונאמי את רוסיה, הוואי וניו זילנד

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מניין ההרוגים בראש האדמה שפקד אתמול (שבת) את צ'ילה חצה את גבול ה-300 והוא אף צפוי לעלות, כך מסרו הלילה גורמים רשמיים במדינה. בתוך כך, נשיאת המדינה מישל בשלה הוסיפה כי הרעש השפיע על כשני מיליון בני אדם שחלקם נותרו ללא קורת גג וחלקם נאלצו לעבור את היממה האחרונה ללא חשמל ומים. ראש עיריית קונספסיון מסר כי 100 בני אדם נלכדו מתחת להריסות בניין שקרס אתמול.

לדברי הנשיאה בשלה, "כוחות הטבע שוב בוחנים את היכולת שלנו להתמודד בשעת צרה ולעמוד שוב על הרגליים. אנו בוחנים את כל הדרכים להחזיר את השירותים הבסיסיים במדינה, אבל יש עוד הרבה עבודה".

הרעש החזק גרם לצונאמי ברחבי האוקיינוס השקט, אך גובה הגלים היה נמוך מצפוי. כ-50 מדינות בין רוסיה לניו זילנד נכנסו לכוננות צונאמי. גלים בגובה של עד 1.50 מטר פקדו את האוקיינוס. הרשויות הורו לאזרחים ביפן, ניו זילנד, הפיליפינים וקמצ'טקה שברוסיה, לפנות את אזורי החוף. מאוחר יותר הוסרה הכוננות מלבד ביפן, שם פקדו גלים בגובה 1.45 מטר את עיר הנמל אוטסצ'י שבצפון החוף הפסיפי.

השירות המטאורולוגי ביפן מסר כי גלים נמוכים יותר פגעו באזורים רבים במדינה, החל מהאי הקטן מינמיטורי ועד להוקאידו. רשויות יפן הורו לכ-450,000 בתי אב לאורך החוף הפסיפי להתפנות מבתיהם. זוהי אזהרת הצונאמי הגדולה ביותר ביפן ב-17 השנים האחרונות, והרביעית מאז 1952.

אירופה תגיש סיוע בסך 3 מיליון אירו

רעש האדמה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר הורגש בשעות הבוקר בשבת סמוך לעיר קונספסיון בדרום המדינה. מוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיון והוא הורגש גם בבירת המדינה סנטיאגו המרוחקת בכ-320 קילומטר ממוקד הרעידה וגרם לקריסת בניינים ופגע במערכת החשמל והתקשורת.

האיחוד האירופי מסר כי יספק סיוע מיידי בסכום של 3 מיליון אירו. שלא כמו האיטי, שנפגעה בחודש שעבר מרעידת אדמה חזקה, צ'ילה היא אחת המדינות העשירות ביותר באמריקה הלטינית.

(עדכון ראשון: 10:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully