וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "ישראל משחקת במקום להחליט"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אישר בראיון ל"דר שפיגל" כי פרש מניהול המו"מ לגיבוש עסקת חילופין עם ישראל. הוא הביע אכזבה מהקיפאון והצהיר: "איני מוכן עוד להמשיך במשחק הילדים של הישראלים"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אישר בראיון למגזין הגרמני "דר שפיגל" כי פרש מצוות המשא ומתן לגיבוש עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. בראיון שהתפרסם היום (שבת) הביע א-זהאר אכזבה מחוסר הנכונות של ישראל לקבל את ההחלטות הדרושות לביצוע העסקה ואמר: "איני מוכן עוד להמשיך במשחק הילדים של הישראלים".

א-זהאר סיפר בראיון כי בערב חג המולד גיבש המתווך הגרמני טיוטת הסכם מוכנה לחתימה. "יצאתי לשכנע את דמשק", אמר, "ובסוף המסע הארוך הצלחתי בכך. כאשר נתניהו הביא את ההסכם לאישור הקבינט, סבלתי מכך מאוד בתוך חמאס".

מוקדם יותר הכחיש חמאס דיווח של עיתון "הארץ", לפיו א-זהאר פרש כבר לפני שבועיים מצוות המשא ומתן, והגדיר אותו כ"שקרי לחלוטין". לפי העיתון, א-זאהר פרש מהצוות בעקבות החרפת המחלוקת בינו לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, היושב בדמשק, סביב סוגייה זו. א-זאהר הוביל את הקו המתון בקרב בכירי החמאס, שביקש להגיע לפשרה מול ישראל, בעוד משעל ומפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד אל-ג'עברי, סירבו להתפשר.

בתוך כך, דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר היום כי עד כה לא הושגה התקדמות של ממש בפרשת שליט ולא הושג הישג שאפשר לדווח עליו לציבור הפלסטיני. בראיון לערוץ הטלוויזיה של אירן בערבית אל-עלאם הוסיף אבו עוביידה כי גורם הזמן לא יגרום לחמאס לוותר על תנאיו בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully