וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם נתן לישראל ארכה בחקירת עופרת יצוקה

לפי החלטת האו"ם, על הרשות הפלסטינית וישראל לחקור את אירועי עופרת יצוקה בתוך חמישה חודשים. שגרירת ישראל באו"ם: הרשות הפלסטינית אינה מסוגלת לחקירה מסוג זה

העצרת הכללית של האו"ם אישרה אמש (שישי) החלטה חדשה הקוראת לישראל ולרשות הפלסטינית לחקור את אירועי מבצע עופרת יצוקה בצורה "עצמאית, אמינה ובהתאם לסטנדרטים בינלאומיים". ההצעה התקבלה ברוב של 98 מול 7 . כמו כן, קוראת ההחלטה למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, לדווח בתוך חמישה חודשים על התקדמות החקירות בישראל וברשות הפלסטינית בהתאם לדו"ח גודלסטון.

שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, אמרה לאחר ההצבעה כי "הרשות הפלסטינית אינה מסוגלת לחקור את העימות בין ישראל ליישות חמאס הטרוריסטית בעזה. מיהו בדיוק הצד הפלסטיני שאמור לבצע את החקירה?", שאלה שלו. "האם הרשות הפלסטינית יכולה לבצע חקירה בעזה ממנה היא גורשה באלימות בהפיכה רווית דם? ומאידך, האם אנחנו מאמינים ברצינות שארגון הטרור חמאס יחקור את השימוש שעשה במגנים אנושיים, את הירי על אזרחים ואת השימוש הציני שעשה בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים?", הוסיפה.

גם משרד החוץ התייחס להחלטת האו"ם. "ישראל פרסמה מאז סיום מבצע עופרת יצוקה שני דו"חות מקיפים המתייחסים לתחקירים, לתוצאותיהם ומנגנוניהם. כמדינה דמוקרטית, ישראל תמשיך לקיים ולהביא לכלל מיצוי את תהליכי החקירה ולשתף בממצאינו את בעלי בריתנו, כמו גם את מזכ"ל האו"ם. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגן על אזרחיה, תוך שמירה על אמות מוסר קפדניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully