וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יוטל מכס על מוצרים מהתנחלויות

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קבע כי מוצרים ישראליים שמיוצרים מעבר לקו הירוק ונמכרים באירופה יהיו חייבים במכס ואינם זכאים לפטור, לפי ההסכמים בין ישראל לאיחוד

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קבע היום (חמישי) כי מוצרים ישראליים המיוצרים בגדה המערבית לא יזכו להטבות כלכליות מהאיחוד ויחויבו במכס.

ההחלטה של בית המשפט, השומרת על ההבחנה המשפטית בין ישראל לגדה המערבית, נובעת מתביעתה של חברת מתקני השתייה הגרמנית "בריטה" שביקשה לייבא מוצרים של חברת סודה קלאב הישראלית, המיוצרים במישור אדומים שבגדה המערבית. בריטה ערערה על החלטת בית המשפט בגרמניה שסירב להעניק למוצרים פטור ממכסים, מכיוון שהם מיוצרים מעבר לקו הירוק.

בית המשפט של האיחוד האירופי בלוקסמבורג השאיר את ההחלטה על כנה וקבע כי "המוצרים שמקורם בגדה המערבית לא נמצאים בשטח הטריטוריאלי של ההסכם בין ישראל לאיחוד האירופי, ולכן לא זכאים ליחס מועדף בהתאם להסכם".

ההחלטה נוגעת לא רק בעניינים מסחריים אלה גם בנושא הרגיש של ההתנחלויות הישראלית מעבר לקו הירוק. לאיחוד האירופי יש הסכמי פטור ממכס גם עם ישראל וגם עם הרשות הפלסטינית, אך ההחלטה האחרונה קובעת כי מוצרים ישראליים המיוצרים מעבר לקו הירוק לא ייכללו באף אחד מההסכמים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully