וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "חיזבאללה מונע את שלמות לבנון"

בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וגיבורי תל חי קרא הנשיא שמעון פרס ללבנון לפעול למען השלום ונגד חיזבאללה ואירן הפועלים, לדבריו, בניגוד לאינטרסים הלבנוניים

נשיא המדינה שמעון פרס נשא היום (חמישי) דברים בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וגיבורי תל חי. במהלך הנאום האשים פרס את חיזבאללה בפילוגה של לבנון. "היה כאן שלום כאשר לבנון הייתה מאוחדת. משהחיזבאללה פילג אותה, החל הירי על יישובינו וחייבנו להפסיקו. מששקט האזור החזרנו ללבנון את אדמתה עד גרגר החול האחרון, ואת מימיה עד הטיפה האחרונה", אמר פרס.

לדברי פרס, "ישראל היא לא זו המונעת את איחודה, את אחדותה ואת שלמותה של לבנון גם היום. "נהפוך הוא, ישראל מקווה שלבנון תשוב להיות מאוחדת, ותשוב להיות שקטה, ותשוב לראות את עצמה כשוויצריה של המזרח התיכון, אין אנו נושאים עינינו לאדמתה של לבנון או מיימיה ואין לנו כל נטייה להתערב במדיניותה".

פרס הבהיר כי "נסראללה וחבורתו, הם אלה המוסיפים לבזבז כספים על רכישת טילים, ומאיימים על ישראל, דבר שאינו תואם את האינטרס הלבנוני, אלא משקף אמביציה אירנית להשתלט על האזור הערבי. ישראל משמשת כתירוץ של החיזבאללה ואירן, כדי להסתיר את המטרה האמיתית, שהיא הגמוניה אירנית על העולם הערבי במזרח התיכון".

"באתי להושיט פעם נוספת יד לשלום. באתי לקרוא לסוריה וללבנון לעלות לדרך היחידה המובילה לעתיד חדש וטוב. דרך השלום", אמר פרס. "החימוש של טהרן לא יקבע את גורל האזור. רק ההידברות בכוחה להביא ברכה לכל תושבי האזור. חזונם של טרומפלדור וחבריו יוסיף לפעום בליבנו כדגם של גבורה בקרב וכהזמנה לאומץ לב אזרחי הדרוש לשלום. זהו המסר הנכון לעתיד. למען כל האזור, למען הילדים של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully