וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מתנצלת על הגליית ילדים עניים

ר"מ בריטניה גורדון בראון התנצל בשם הממלכה על תוכנית ההגירה לילדים שהופעלה במשך עשרות שנים. במהלך הפעלת התוכנית נשלחו כ-130,000 ילדים לקולוניות ועברו התעללות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון התנצל היום (רביעי) על תוכנית ההגירה לילדים אשר הפעילה הממלכה הבריטית בעבר ואשר במהלכה נשלחו יותר מ-130,000 ילדים לקולוניות של בריטניה כמו קנדה ואוסטרליה - שם רבים מהם סבלו מהתעללות. בראון גם הודיע על הקמתה של קרן לאיחוד משפחות לה יוקצבו 6 מיליון פאונד.

ה"תוכנית לילדים מהגרים" פעלה מראשית המאה ה-19 ועד ל-1970 ובמסגרתה, יותר מ-100 אלף ילדים עניים בגילאי 3 עד 14 נדרשו לעזוב את האי הבריטי ולהגר למושבות הבריטיות מעבר לים, בעיקר אוסטרליה וקנדה. הרשויות הבטיחו אז לילדים חיים טובים יותר במושבות, אך ברוב המקרים זה הסתיים באסון. לפי נתוני "האגודה לילדים מהגרים", רובם המכריע של 7,000 הילדים שנשלחו לאוסטרליה עברו התעללות קשה. מרביתם נזרקו למוסדות שונים או שנדרשו לעבוד בכפייה בחברות פרטיות - בחסות הממשל בלונדון. רובם היו יתומים, אך לכמה מהם רק נאמר שהם יתומים, בעוד שלמעשה הוריהם היו בחיים.

"לכל אותם הילדים שנדרשו להגר ולמשפחותיהם אני אומר שאנחנו מאוד מצטערים, אכזבנו אותם", אמר ראש ממשלת בריטניה. "אנו מצטערים שהם נשלחו למדינה אחרת בזמן בו היו פגיעים ביותר. אנו מצטערים על כך שבמקום לדאוג להם המדינה הפנתה להם את גבה ואנו מצטערים על כך שקולותיהם של ילדים אלה לא תמיד נשמעו, שקריאותיהם לעזרה לא נענו. בנוסף אנו מצטערים שלקח זמן כה רב עד שהגענו ליום זה ולהתנצלות המלאה אשר מגיעה להם". בראון הוסיף ואמר כי המדינה שיקרה לילדים אלה ו"גנבה" מהם את ילדותם והגדיר את התוכנית כ"מבישה" ו"הגלייה של חפים מפשע".

דייוויד קמרון, מנהיג המפלגה השמרנית אמר כי "התוכנית לילדים מהגרים" הופעלה בידי כל המפלגות והתנצלותו של בראון ניתנה בשמם של כולם. הוא אמר עוד כי "קשה להאמין שדבר זה התרחש זמן כה רב, שהפעם האחרונה בה נשלחו ילדים הייתה ב-1967 לאחר שרובנו בבית נבחרים זה כבר נולדנו. כל מי שלומד על מה שקרה יזדעזע מפיצול המשפחות, השקרים והתעללות".

מנהיג מפלגת הליברלים הדמוקרטים ניק קלג אמר כי ההתנצלות לעולם לא תרפא את הכאב "הגדול" אך הביע תקווה כי היא תתחיל לכפר על "הפרק המביש בהיסטוריה שלנו". מזכיר האגודה הבינלאומית של ילדים מהגרים לשעבר ומשפחותיהם, הארולד האיג, אמר כי ההתנצלות תעזור לרפא עבר כאוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully