וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: גירוש זרים יגרום לפיטורי ישראלים

"גירוש העובדים הזרים משמעו שמחירי הדירות יעלו ושעובדים ישראלים רבים מענף הבנייה יפוטרו", כך טוענים בהתאחדות הקבלנים

התאחדות הקבלים הודיעה הבוקר (רביעי) כי מצוקת העובדים בענף הבנייה לא תאפשר את הוזלת מחירי הדירות. לטענת ההתאחדות, הממשלה ומשרד האוצר בפרט פועלים לסילוקם של העובדים הזרים מענף הבנייה בלי לתת אלטרנטיבה. לכן, מחירי הדירות יעלו, התחלות הבנייה יירדו ועובדים ישראלים יפוטרו.

"בעוד ששר השיכון, אריאל אטיאס, נאבק בכל כוחו להפחתת מחירי הדירות בישראל על ידי הצפת השוק במכרזים חדשים לבנייתן של אלפי דירות", טענו בהתאחדות הקבלים, "קם לו אויב מבית - משרד האוצר". בהתאחדות, כך נראה, בחרו לצאת היום במאבק נגד משרד האוצר המוביל לטענת ההתאחדות מהלך לסילוק כל העובדים הזרים בענף הבניין, זאת בעקבות החלטת האוצר כי החל מ- 1 ביולי 2010 הממשלה תתחיל לפעול להפחתת העובדים הזרים מ-8,000 ל5,000 עובדים מורשים בלבד.

לטענת ההתאחדות, המהלך יביא למחסור חמור בעובדים מקצועיים בעבודות השלד, כמו בנאות, טיח וריצוף, ויגרום להארכת משך זמן הבנייה הממוצע ולהעלאת עלויות הבנייה, מה שיביא בסופו של דבר לעלייה נוספת במחירי הדירות וכן לפיטורי עובדים ישראלים, משום שלטענתם, "כאשר אין מי שיבנה את שלד הבניין, אין צורך במקצועות התומכים בהם ישראלים".

נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל אמר כי "יד אחת בממשלת ישראל לא יודעת מה עושה היד השנייה. בזמן ששר השיכון נאבק על מנת להוזיל את הדירות, הממשלה מקבלת החלטה להפחית את מספר העובדים הזרים החל מ- 2 ביולי הקרוב".

על פי נתוני הלמ"ס , נכון לרבעון השני של 2009 משך זמן הבנייה הממוצע של דירה עומד על 26.3 חודשים, יותר משנה ממשך הזמן המקביל בתחילת שנות ה-90, אז היה מספר רב של עובדים זרים וביקושים גבוהים לדירות מצד עולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully