וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מות פעילת השלום בעזה יחל עוד שבועיים

שבע שנים לאחר שנהרגה רייצ'ל קורי, פעילת זכויות אדם אמריקאית, מפגיעת דחפור צבאי ייפתח משפט התביעה של בני משפחתה. פעילי שלום מארה"ב ואנגליה יורשו להעיד בישראל

בני משפחתה של רייצ'ל קורי, פעילת זכויות אדם אמריקאית שנהרגה לפני שבע שנים מפגיעת דחפור צבאי של ישראל ברפיח, מתכוונים להגיש תביעה אזרחית נגד מדינת ישראל ומשרד הביטחון. המשפט ייפתח בעשרה במרץ בחיפה.

קורי, בת 24, נהרגה ב-16 במרץ 2003 כשניסתה למנוע הריסת בתים פלסטיניים סמוך לציר פילדלפי בגבול ישראל-מצרים. תחקיר צבאי שנעשה בפרשה וחקירת מצ"ח קבעו כי הדחפור לא פגע בקורי במתכוון. הפרקליטות הצבאית החליטה לסגור את התיק בלי להעמיד לדין איש בעקבות מותה של קורי.

קורי, הגיעה לשטחים במסגרת תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM) שדוגלת בהתנגדות בלתי אלימה ופעלה בעיקר באזור רפיח. ב-16 במרץ 2003 פעלה עם עוד מספר פעילים אמריקאים ובריטים באזור ציר פילדלפי וניסתה למנוע מכוחות צה"ל להרוס בתים בשכונה של רפיח הסמוכה לגבול עם מצרים. בעת שעמדה על ערימת חול מול הדחפור, מעדה ונפלה ארצה. לטענת צה"ל, מפעיל הדחפור, לא ראה אותה ומחץ אותה בזמן כשהתקדם עם הדחפור. אמבולנס הוביל אותה לבית החולים כשהיא במצב אנוש, שם היא מתה מפצעיה.

עורך דינה של המשפחה, חוסיין אבו חוסיין, מסר כי בכוונתו לזמן לעדות ארבעה עדי ראייה שהיו במקום, שלושה אזרחים בריטים ואמריקאי אחד. הארבעה היו חברים בתנועת הסולידריות הבינלאומית וכניסתם לישראל נדחתה מאז מותה של קורי. בלחץ אמריקאי הסכימה ממשלת ישראל להתיר להיכנס לארץ על מנת לתת עדות. הוריה של קורי – סינדי וקרייג יגיעו לארץ בשביל השימוע המשפטי.

הרופא הפלסטיני מעזה, אחמד אבו נאקירא, שטיפל בקורי לאחר שנפצעה ולאחר מכן קבע את מותה, לא קיבל אישור מישראל לצאת מעזה ולהשתתף במשפט. אבו חוסיין, מסר כי ישנן עדויות מעדי הראייה לפיהן החיילים ראו את קורי בשטח, ביחד עם פעילים נוספים, והיו יכולים למנוע את התאונה.

"לאחר התאונה הצבא הישראלי פתח בחקירה אולם לצערנו, כמו במרבית המקרים, הוא מצא את הפעולות של הצבא חוקיות. אנו מעוניינים שבית המשפט יחליט האם מותה נגרם כתוצאה מטעות, או בכוונה". אם מדינת ישראל תימצא אחראית למותה של קורי בכוונתם לתבוע פיצוי כספי מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully