וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הזמן והסבלנות כלפי אירן אוזלים"

דובר הבית הלבן גיבס הזהיר את הרפובליקה האיסלמית כי יהיו השלכות להחלטתה להמשיך להעשיר אורניום. "אין לאירן עניין לבנות אמון בקהילה הבינלאומית, הסבלנות כלפיה פוקעת"

ארה"ב הזהירה אמש (שלישי) את אירן כי "הזמן והסבלנות אוזלים" כלפי תוכניתה הגרעינית. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר, כי ההכרזה של אירן שלשום לפיה בכוונתה לבנות שני מתקני העשרת אורניום נוספים, הראתה כי "אין לה עניין בבניית האמון הבינלאומי שתוכניתה הגרעינית היא למטרות שלום". גיבס גם הזהיר את אירן מתוצאות מעשיה אם תמשיך לפתח את יכולותיה להעשיר אורניום.

אירן הצהירה ביום שני שבכוונתה לבנות שני מתקני העשרת אורניום נוספים בבטן הרים כך שיהיו מוגנים מפני התקפה. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה, עלי אכבר סלאחי אמר כי ארגונו איתר אתרים פוטנציאליים למתקנים להעשרת אורניום, ובנייה של שניים מהם עשויה להתחיל עוד השנה.

"הקצנו קרוב ל-20 אתרים והעברנו דו"ח עליהם לנשיא, אולם האתרים הללו הם פוטנציאלים בלבד", אמר סלאחי. "אנו אמורים להתחיל בבנייה של מתקני העשרה בשנה הבאה. בשני האתרים החדשים, אנו מתכוונים להשתמש בצנטריפוגות חדשות". השנה האירנית החדשה מתחילה ב-21 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully