וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: המנהיג הסוני שנעצר הסתייע בארה"ב

כוחות הביטחון האירנים עצרו את מנהיג הארגון הסוני ג'ונד אללה, שלטענת הממשלה,עומד מאחורי פיגועים נגד מטרות ממשלתיות. האירנים קראו לארה"ב ואירופה להפסיק את תמיכתן בארגון

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו:רן צימט)

הרשויות באירן עצרו את מנהיג קבוצת המורדים הסונים ג'ונד אללה, עבד אל-מלכ ריג'י. כך נמסר היום (שלישי). ממשלת אירן מאשימה את ג'ונד אללה בקשר לאל-קאעדה ומאשימה את פקיסטן, בריטניה וארצות הברית בתמיכה בארגון, בניסיון לערער את יציבות המדינה.

על פי רשת הטלוויזיה האירנית אל עלם, עבד אל-מלכ ריג'י נעצר במחוז סיסטן-בלוצי'סטן שבדרום-מזרח אירן, אך שר הפנים האירני אמר כי ריג'י נעצר מחוץ לגבולות המדינה. בדיווח ברשת PRESS TV נמסר כי ריג'י נעצר במהלך טיסה מדובאי לקירגיסטן. לדברי שר שר המודיעין האירני, ריג'י קיבל סיוע מארצות הברית, ושהה בבסיס צבאי אמריקאי יממה לפני שנתפס. "אנחנו מזהירים את ארצות הברית ומדינות אירופיות להפסיק את הסיוע של ארגוני המודיעין של המערב לפעולות טרור של ארגונים שכאלה. אזרחי אירן לעולם לא ירשו למעצמות המערב לממש את כוונותיהן באירן באמצעות ארגונים כאלה", אמר היידר מוסלחי.

"הנקודה המרכזית היא שהוא הפר את כל הנושאים ההומניים והרג בני אדם רבים באזור מוסלמי", אמר דובר משרד החוץ של אירן רמין מהמנפרסט. "הוא גם תכנן ליצור מהומה וחוסר ביטחון במדינה, בתמיכה של האמריקאים".

ארגון ג'ונד אללה הוקם ב-2002 במטרה להגן על המיעוט הבלוצ'י, שהוא הסוני, מפני האפליה במדינה, בעיקר במחוז העני בלוצ'יסטן. הממשלה, מצידה, טוענת כי הארגון עומד מאחורי פיגועים רבים בשנים האחרונות. אחד האחרונים, הוא ההתקפה ב-18 באוקטובר בבלוצ'יסטן, בה נהרגו כ-40 בני אדם, ביניהם 15 בכירים במשמרות המהפכה האירניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully