וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב איימה - ושוויצרי מבוקש הוסגר לידיה

איש עסקים שוויצרי הוסגר לרשויות לוב ויחל בריצוי מאסרו בכלא, ואחר נמצא בדרכו לשוויץ, לאחר ששוטרים לובים כיתרו את השגרירות השוויצרית בטריפולי

אחד משני אנשים העסקים השוויצרים שקיבלו מחסה בשגרירות שוויץ בלוב עזב היום (שני) את השגרירות כדי להתחיל בריצוי עונש המאסר שנגזר עליו. איש העסקים מקס גולדי נידון לארבעה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בעבירה על חוקי ההגירה בלוב. גולדי, שהה בשגרירות שוויץ יחד עם ראשיד חמדי, שנמצא כעת בדרכו לתוניס, לאחר שממשלת לוב הודיעה כי הוא חופשי לעזוב את המדינה.

מוקדם יותר כיתרו חיילים לובים את בניין השגרירות בטריפולי, לאחר שממשלת לוב דרשה שהשניים יועברו אליה עד היום. חמדי וגולדי הורשו להישאר בשטח השגרירות במהלך משפטם. חמדי זוכה בחודש שעבר מהאשמות נגדו, ואילו גולדי הורשע כי פעל בלוב ללא רישיון עסקים והפר את חוקי ההגירה בלוב.

השניים היו במוקד סכסוך דיפלומטי בין לוב לשוויץ שהחל לאחר ששוויץ עצרה את חניבעל קדאפי, בנו של שליט לוב, ואת רעייתו ב-2008, והאשימה אותם בתקיפת שניים ממשרתיהם. מאוחר יותר בוטלו ההאשמות, אך לוב הגיבה בביטול אספקת נפט לשוויץ ומשיכת מיליארדי דולרים מחשבונות בנק שוויצריים, ואף סירבה לנפק אשרות כניסה לאזרחים שוויצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully