וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "התקפת ישראל על אירן תמיט אסון"

ערב פגישתו עם ראש ממשלת ספרד מזהיר ראש ממשלת טורקיה מהשלכות בלתי נתפסות של התקפת מנע ישראלית על מתקני הגרעין האירניים. "זה כה בלתי נתפס שאני אפילו לא מדמיין את זה"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן חושש כי התקפה על מתקני הגרעין האירניים תוביל לאסון באזור. בראיון שמתפרסם היום (שני) בעיתון הספרדי אל פאיס ערב ביקורו בספרד, אמר ארדואן כי הוא מאמין להצהרותיה של אירן כי אין בכוונתה לייצר כלי נשק גרעיניים וכי הוא תומך בפתרון דיפלומטי למשבר בין אירן למערב סביב תכנית הגרעין שלה.

"יש לנו מערכת יחסים עם טהרן. אירן היא ספקית הגז הטבעי השנייה בגודלה שלנו. יש לנו מערכת יחסים אסטרטגית. אנו חייבים לפתור את הקונפליקט בדרכים דיפלומטיות", אמר ארדואן. כנשאל על האפשרות שישראל תבצע התקפת מנע על מתקני הגרעין האירניים אמר ראש הממשלה הטורקי: "זה יהיה אסון לאזור. אסון עם השלכות שלא ניתן לשער. זה כה בלתי נתפס שאני אפילו לא מדמיין את זה, וגם לא אתייחס".

"ישראל לא מתכננת מלחמה עם אירן"

במהלך ביקור במוסקבה בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי "ישראל אינה מתכננת שום מלחמה" עם אירן. נתניהו התייחס בדבריו להצהרתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שאמר כי ישראל שוקלת לפתוח במלחמה "באביב או בקיץ הקרוב", אך לדבריו ההחלטה בעניין טרם התקבלה סופית.

גם ארצות הברית הביעה דאגה מההשלכות של התקפה על אירן. בביקורו בישראל בשבוע שעבר של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב אמר האדמירל מייק מאלן כי "אסור לאפשר לאירן לייצר נשק גרעיני – אנחנו מודאגים מאוד מההצהרות של המשטר בטהרן". מאלן אישר כי עדיין לא נפסלה לחלוטין האפשרות של תקיפה אמריקאית באירן אך טען כי "עדיין לא הגענו לשם". מאלן אף הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם ישראל וטען: "עימות צבאי עם אירן יהווה בעיה רצינית לכולם ועלולות להיות לו השלכות לא רצויות". לכן, טען מאלן, יש לתת הזדמנות לפעילות בערוץ הדיפלומטי תוך הגברת הסנקציות על טהרן והיערכות למקרה שהמערב ייאלץ לנקוט בדרכים תקיפות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully