וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה צפויה לגנות את חיסול אל מבחוח

שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לפרסם הודעת גינוי חריפה לרצח מחמוד אל-מבחוח והשימוש בדרכונים אירופיים. בנוסף, שר החוץ הישראלי יתמודד בכינוס בבלגיה מול שאלות נוקבות בנוגע לחיסול בדובאי

שרי החוץ של האיחוד האירופי, המתכנסים היום (שני) בבריסל, צפויים לפרסם הודעת גינוי חריפה לחיסול בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח והשימוש בדרכונים מזויפים, כך מסרו מקורות דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס. ההודעה לא צפויה להזכיר את ישראל אך תביע את מורת הרוח משימוש בדרכונים אירופיים על ידי המתנקשים, שלטענת ממשלת דובאי נשלחו על ידי ישראל.

"זאת תהיה הצהרה חריפה למדי. היא תתייחס ל'הרג מחוץ למערכת המשפט' ולעובדה שהדרכונים הללו היו בשימוש", אמר אחד המקורות דיפלומטיים. "זה לא משנה אם היא לא מזכירה את ישראל. המסר יהיה ברור".

בנוסף, שר החוץ אביגדור ליברמן צפוי להיתקל בשאלות קשות בבואו לכינוס. זאת על רקע הדיווח על שימוש שנעשה בדרכונים אירופיים במהלך חיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. לפי הדיווחים, שבעה מבין 11 המחסלים החזיקו בדרכון מזויף של אנשים שמתגוררים בישראל.

האיחוד האירופי צפוי לדרוש תשובות משר החוץ הישראלי בנוגע לפרשה, כשאת מרבית הטענות צפויים להעלות כלפי ליברמן שרי החוץ של בריטניה ואירלנד. ליברמן צפוי להיוועד בין היתר עם האחראית על מדיניות החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, עם נשיא הפרלמנט האירופי ג'רזי בוזק, עם שרי החוץ של בריטניה, רומניה, בלגיה וסלובניה ועם בכירים נוספים בפרלמנט האירופי.

מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, אמר אמש כי מחסליו של אל-מבחוח עשו שימוש בדרכונים דיפלומטיים כדי להיכנס לדובאי. חלפאן אישר את הדיווח לפיו חלק ממחסליו של אל-מבחוח כבר נכנסו לדובאי בעבר "אולם לפני כשנה ולא חודשיים לפני החיסול, כפי שפורסם".

בנוסף קרא הגנרל חלפאן לחמאס לקיים חקירה פנימית מקיפה לבדוק כיצד דלף המידע הרגיש אל המוסד. הוא ציין כי זיוף הדרכונים מהווה הוכחה לכך שהמוסד מעורב בחיסול אל-מבחוח: "זוהי שיטת העבודה של המוסד", אמר וגילה כי משטרת דובאי נושאת באמתחתה פרטים נוספים אודות חיסול אל-מבחוח.

(עדכון ראשון: 9:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully