וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: "מקווה שהמו"מ באזור יתחדש בקרוב"

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר מקווה כי שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים יתחדשו בשבועות הקרובים. "ישראל והפלסטינים מעוניינים להתחיל במו"מ, השאלה היא התנאים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, הביע אמש (שבת) תקווה כי השיחות בין ישראל והפלסטינים יתחדשו בשבועות הקרובים. "אני מקווה שנוכל להתחיל בזה שבועות הקרובים, אבל מי יודע", אמר בלייר במהלך ביקור בניגריה, "ישראל מעוניינת להיכנס למשא ומתן והפלסטינים מעוניינים להתחיל במשא ומתן, השאלה היא באילו תנאים".

בלייר הוסיף כי מאמציו של ג'ורג' מיטשל לחידוש השיחות נשאו פרי וכי קיום שיחות פוריות תלוי ביותר מאשר סוגיית הבנייה בהתנחלויות, כולל הבנייה במזרח ירושלים. "נושא ההתנחלויות חשוב, אולם זה לא הנושא היחידי", אמר בלייר, "השאלה היא האם נוכל לספק ביטחון לישראל ותקווה לפלסטינים כי תוקם מדינה פלסטינית בת קיימא".

לדברי בלייר, יוגבר המאמץ לחזק לא רק את הכלכלה הפלסטינית וחופש התנועה של הפלסטינים, אלא גם לקדם את שלטון החוק ומערכת המשפט בצד הפלסטיני.

אובמה מעניק תקווה

עוד נושא שנמצא בעדיפות עליונה לדברי בלייר הוא הסרת המצור על עזה: "הדבר הכי חשוב הוא להסיר או להקל את המצור על עזה כדי שנוכל לטפל בבעיות הביטחון בצורה המתאימה לישראל, אבל גם נאפשר לאנשים לראות שקיים איזשהו סיכוי לעתיד טוב יותר".

בלייר, המשמש כשליח הקוורטט מאז שנת 2007, אמר עוד כי תמיכתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בחידוש השיחות סייעו מאד לתהליך. "יש לאובמה עוד זמן רב להניע את התהליך, אני חושב שמנהיגותו מעניקה הרבה תקווה", אמר בלייר."

בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקאי כי שיתוף הפעולה בין בלייר לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל בנושא יוגבר. בלייר אמר אז שהשיחות על ידי מתווך שהציע הממשל האמריקאי ישחקו תפקיד, אולם "בסופו של דבר המטרה היא שהצדדים ידונו על נושאי הליבה בצורה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully