וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: נמצאו עדויות לתכנית הגרעין הסורית

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פרסמה דו"ח לפיו חלקים המכילים אורנים נמצאו באתר דיר א-זור אותו ישראל הפציצה בשנת 2007. "סוריה עדיין לא סיפקה הסבר למקור החלקים"

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פרסמה אמש (חמישי) דו"ח לפיו באתר הסורי "אל קיבאר" בדיר א-זור שהופצץ על ידי ישראל נמצאו חלקים שהכילו אורניום, מה שמעלה את החשד כי סוריה הייתה בעיצומה של בניית כור גרעיני.

דו"חות קודמים של הסוכנות לגבי האתר סוכלו על ידי דמשק שלא שיתפה פעולה עם פקחי סבא"א והעלו חשש לפשרו של האתר בשל איתור חלקים המכילים אורניום עליהם סוריה לא הצהירה במקום. "הימצאותם של אותם חלקים מעידים על פעילות גרעינית באתר ומצטרפים לחששות לגביו", נכתב בדו"ח, "סוריה עדיין לא סיפקה הסבר מספק למקור החלקים".

פקחי האו"ם בחנו את האתר בחודש יוני 2008, אולם סוריה הערימה קשיים וסירבה לאפשר לפקחים לבקר בעוד שלושה אתרים צבאיים. סבא"א גם בדקה האם אותם חלקיקים קשורים לחלקים שנמצאו בכור מחקרי בדמשק בשנת 2008. על פי הדו"ח, סוריה סירבה להיפגש עם נציגי הסוכנות על מנת לדון בעניין. אולם, פקחי האו"ם צפויים לבקר שוב בכור בדמשק בשבוע הקרוב בכדי לקחת דגימות נוספות מהמקום.

סוריה ממשיכה להכחיש כי הקימה תכנית להשגת נשק גרעיני ואמרה כי המידע המודיעיני היה מוטעה. "סוריה לא שיתפה פעולה עם הסוכנות מאז יוני 2008 בקשר לסוגיות הבלתי פתורות הקשורות לאתר בדיא א-זור ובשלושת האתרים הנוספים שייתכן והיו קשורים אליו", נכתב בדו"ח, "כתוצאה מכך, הסוכנות לא הצליחה להתקדם לקראת פתרון הסוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully