וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיכה בניז'ר: הנשיא מוחזק בידי חמושים

קבוצת חמושים מתגודדת בבירת המדינה במחאה על החלטת הנשיא לתקן את החוקה המקומית ולהיבחר לכהונה שלישית. לפי דיווחים במדינה, החמושים מחזיקים בנשיא ובמספר חברי קבינט

נשיא הרפובליקה של ניז'ר, ממדו טנדז'ה, ומספר חברי הקבינט, מוחזקים בשעה זו (חמישי) בידי חמושים במקום מסתור בבירת המדינה, ניאמי. כך דיווחה רשת ה-BBC. לפי הדיווח, החיילים החמושים פרצו לארמון בזמן שהנשיא טנדז'ה כינס את ישיבת הקבינט השבועית, ולכדו אותו. בנוסף, עיתונאי צרפתי בניז'ר טוען כי נוכח ההתפתחויות, "נראה כי הנשיא אינו נמצא במצב טוב".

החיילים התגודדו ברחובות בירת ניז'ר מחוץ לארמון בשעה שהתקיימה הישיבה בין הנשיא ושריו. החמושים, מצוידים בכלי נשק ובטנקים, פרצו ביריות והסתערו אל תוך תחומי הארמון, וחטפו את הנשיא יחד עם שריו, במה שנראה כניסיון הפיכה.

"חיל המורדים טרם פרסם הודעה רשמית באמצעי התקשורת על החטיפה, מאחר שהם מצפים לקבל מהנשיא הודעת התפטרות", אמר הכתב הצרפתי. הוא הוסיף כי בשעה זו נמצא הארמון בשליטתם של המורדים.

באחרונה התעצמו המתחים הפוליטיים במדינה. בשנה שעברה תיקן הנשיא טנדז'ה את החוקה, כדי לאפשר לעצמו להישאר בתפקידו לתקופת כהונה שלישית. טנדז'נה, קצין לשעבר בצבא, ספג ביקורות רבות על החלטתו, והאירועים האחרונים מהווים עדות נוספת להתנגדות העממית לשלטונו.

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully