וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: מזימות בינלאומיות

דובאי האשימה את ישראל בחיסול בכיר החמאס,כוחות נאט"ו פתחו במבצע נגד הטליבן באפגניסטן, בצפון קוריאה חגגו יום הולדת לקים ז'ונג איל ובעולם רקדו בקרנבל. זה היה השבוע בתמונות

מזימות בינלאומיות

משטרת דובאי חשפה השבוע צילומים ופרטי דרכונים של החולייה שלטענתה חיסלה את בכיר החמאס מוחמד אל מבחוח. בהמשך השבוע הודיע מפקד המשטרה כי הוא משוכנע כמעט בוודאות שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול. במקביל, ממשלות בריטניה ואירלנד זימנו לבירור את שגרירי ישראל בארצותיהם, לאחר שהתגלה שחברי החוליה נשאו דרכונים מזויפים של שבעה אזרחים בריטים ואירים המתגוררים בישראל. (צילומים: רויטרס)

כולם ביחד נגד הטליבן

15,000 חיילים בעלות הברית ואפגניסטן פתחו השבוע במבצע "מושתראק" (שפירושו ביחד בשפה הדארית) במחוז הלמנד, מעוז הטליבן שעל גבול פקיסטן. הכוחות השיגו התקדמות משמעותית בביעור האזור, אך גם נתקלו בהתנגדות לא מועטה מצד המורדים. בנוסף, מספר המטענים המאולתרים הנמצא בשטח הוא גדול יותר ממה שכוחות נאט"ו שיערו, וסילוקם מעכב את התקדמות הכוחות.
זהו המבצע הגדול ביותר של נאט"ו מאז 2001, והמבחן הראשון למדיניות הנשיא האמריקאי ברק אובמה באפגניסטן.

זוכרים את הנופלים

בעוד כוחות נאט"ו ואפגניסטן נלחמים במחוז הלמנד, ברוסיה ציינו השבוע את יום השנה ה-21 לנסיגת הסובייטים מאפגניסטן. צוערים בצבא הרוסי צעדו עם תמונותיהם של הלוחמים שנהרגו במהלך 10 שנות הלחימה במדינה שזכתה לכינוי "בית קברות לאימפריות".

פסים קטלניים

לפחות 18 בני אדם נהרגו בהתנגשות בין שתי רכבות נוסעים בבלגיה. התאונה אירעה ליד התחנה בהאלה, כ-15 קילומטרים דרום-מזרחית לבריסל, במהלך שעת העומס בבוקר, לאחר ששלג כבד ירד באזור במשך הלילה. סיבת התאונה היא, ככל הנראה, נסיעה באור אדום של אחת הרכבות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הרודן הקטן כבר ילד גדול

בשעה טובה מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל חגג השבוע את יום הולדתו ה-68. ברחבי המדינה ציינו אזרחי המדינה המבודדת את המאורע המשמח, בעוד שבדרום קוריאה, עריקים הפריחו לצפון בלונים בתוכם כסף, מקלטי רדיו ועלונים המוחים נגד הרודן.

פרעה החולני

רשות העתיקות המצרית חשפה השבוע שהמלך הפרעוני הצעיר תות ענח' אמון מת מרגל שבורה ומלריה ולא נרצח. בדיקות די.אנ.איי, וסריקות הדמייה הוכיחו כי הפרעוני המפורסם אולי היה נער הזהב של מלכות מצרים, אבל הוא גם היה חולני למדי. תודות לבדיקות די.אנ.איי שבוצעו לראשונה ב-16 מומיות, הצליחו גם החוקרים למפות את כל אילן היוחסין של תות ענח' אמון, וקבעו שהוא בנם של אח ואחות, מנהג נפוץ בקרב הפרעונים. (בתמונה: מומיה של אביו של תות ענח אמון)

נזיפה קדושה

האפיפיור בנדיקסטוס ה-16 ערך השבוע פגישה בת יומיים עם בישופים בכירים מאירלנד בנוגע לשערוריית המין הרחבה שנחשפה באירלנד לפני כמה חודשים. במהלך הפגישה אמר בנדיקטוס לבישופים כי התעללות מינית של ילדים בידי כמרים היא פשע מתועב, ועליהם לפעול לפתרון הבעיה ביושר ובאומץ. בסיום הפגישה הבטיחו הבישופים כי הם המחויבים לשיתוף פעולה עם רשויות החוק באירלנד.

החגיגה הגדולה בעולם

הקרנבל בברזיל נערך השבוע ובפעם הראשונה ילדה בת 7 זכתה לעמוד בראש התהלוכה הססגונית. אמנם ג'וליה לירה הצעירה לא עמדה בלחץ ופרצה בבכי, אולם גם הדמעות שלה הצליחו להעיב על החגיגה הגדולה בעולם.

תוקעים את ברלוסקוני

לא רק בברזיל חוגגים את הקרנבל. גם בערים קלן, מאיינץ ודיסלדורף מתקיימות תהלוכות מפוארות. החוגגים בדיסלדורף מצאו דרך גרפית להביע את דעתם על הקשר בין ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני למאפיה.

מסתכלים קדימה

אמנם עדיין חורף, לפחות לפי התאריך, אבל העולם זכה לגלות השבוע מה נלבש בסתיו הבא. שבוע האופנה בניו יורק הוא אחד האירועים החשובים בעולם האופנה, והשנה הוא נערך בצל התאבדותו של המעצב הבריטי אלכסנדר מקווין. (בתמונה: דוגמנית מתכוננת לתצוגת האופנה של המעצבת דונה קארן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully