וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה צפוי להיפגש היום עם הדלאי למה

למרות הלחץ הסיני ייפגש היום נשיא ארה"ב עם הדלאי למה. הלחץ מצד הענק האדום בכל זאת נתן את אותותיו והממשל בארה"ב הודיע שהפגישה לא תיערך בחדר הסגלגל שבבית הלבן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הנשיא אובמה צפוי להיפגש הערב (חמישי) עם הדלאי למה, מנהיגה הגולה של טיבט, למרות התנגדות חריפה של סין. הפגישה מתקיימת בצל החרפת המתיחות בין ארצות הברית לסין על רקע עסקת הנשק האמריקאי לטייוואן, ומחלוקת על פעילותה של גוגל בסין.

סין, הרואה בדלאי למה כמנהיג בדלני, הזהירה כי הפגישה עשויה לפגוע ביחסיה עם ארצות הברית. "ננקוט בפעולות מתאימות כדי שהמדינות הרלוונטיות יבינו את טעויותיהן", אמר ל-CNN ז'ו וייג'ון, בכיר במפלגה הקומוניסטית בסין, שאחראי על ענייני דת ואתיקה במדינה.

עם נחיתתו של הדלאי למה בוושינגטון אמש, אמר עוזרו כי הפגישה חשובה בפני עצמה. לדבריו, דלאי למה יבקש מאובמה "לעזור במציאת פתרון לנושא טיבט שיהיה לתועלת העם הטיבטי והעם הסיני".

ארצות הברית שומרת על פרופיל נמוך לפגישה – היא תיערך בחדר המפות בבית הלבן ולא בחדר הסגלגל, שם עורך אובמה בדרך כלל את פגישותיו עם מנהיגים פוליטים. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר שאובמה נפגש עם הדלאי למה בתוקף היותו מנהיג דתי מכובד ולא כמנהיג פוליטי. גיבס אף חזר ואמר כי הידידות בין ארצות הברית וסין "בוגרת דיה" כדי למצוא קרקע משותפת בנושאים בהן לשתי המדינות יש עניין למרות חוסר הסכמה על נושאים אחרים.

זאת לא הפעם הראשונה שסין זועמת על פגישה בין נשיא אמריקאי לדלאי למה. בשנת 2007 היא מתחה ביקורת על הנשיא ג'ורג' בוש שנפגש עם המנהיג הטיבטי בבית הלבן ואף נכח בטקס בו הוא קיבל את מדליית הקונגרס - הציון לשבח האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית. זאת היתה הפעם הראשונה בה נשיא אמריקאי מכהן נראה בפומבי עם הדלאי למה. הנשיא בוש האב, היה הנשיא האמריקאי הראשון שנפגש עם הדלאי למה, ב-1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully