וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לראש המוסד אין כל כוונה להתפטר"

גורם המקורב לראש המוסד מאיר דגן אמר כי "הוא אינו רואה כל סיבה להתפטר מתפקידו בעקבות החיסול בדובאי והעובדה שהמבצעים השתמשו בזהויות של אזרחים ישראלים". הגורם הוסיף כי גם לראש הממשלה אין כל כוונה לפטר אותו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק, קרדיט: אילן שניג)

פרשת חיסולו של מחמוד אל-מבחוח וחשיפת המחסלים ממשיכה להכות גלים. המבצע, שעל פי דיווחים זרים, מיוחס ליחידת כידון שבמוסד עשוי להיחשב כפעולה מוצלחת או כפאשלה לאחר שהמחסלים נחשפו וכן בעקבות חשיפת השימוש בדרכונים בריטיים ובזהויות של ישראלים. מקורב לראש המוסד מאיר דגן אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ראש המוסד מאיר דגן לא רואה כל סיבה להתפטר מתפקידו בעקבות פרשת השימוש בזהויות אזרחים ישראלים של צוות החיסול בדובאי, ולראש הממשלה בנימין נתניהו אין כל כוונה לפטר אותו".

לאחר חשיפת הזהויות התבטאו מספר גורמים ישראלים בצורך של דגן להתפטר, כמו שעשה דני יתום לאחר ניסיון החיסול הכושל בחאלד משעל בירדן בשנת 1997. אך מקורבו של דגן, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "לדגן אין כל כוונה לעזוב את תפקידו לפני תום כהונתו".

לדבריו, "התפטרות משמעה לקיחת אחריות על החיסול בדובאי. הוא הוסיף כי הישגיו של דגן במבצעים נגד חמאס, סוריה, חיזבאללה ואירן, מאפילות על כל מחשבה שתהיה לנתניהו לפטרו. יש כאן עניין של סדרי עדיפות לאומית".

מאיר דכן נואם בפני ועדת גורן פברואר 2010. אורי לנץ
"לדגן אין כל כוונה לעזוב את תפקידו לפני תום כהונתו". ראש המוסד מאיר דגן/אורי לנץ

הגורם הוסיף כי להערכתו המוסד יפעל בשקט מול עמיתיו בארגוני הביון של בריטניה, אירלנד, צרפת וגרמניה, שבדרכוניהן נעשה שימוש במהלך מבצע החיסול, על מנת לרכך את זעם ממשלותיהם. "ייתכן שזה לא יעזור, לאור הכעס שמביעים משרדי החוץ של אותן מדינות". לדבריו, אין להשוות את המקרה לניסיון החיסול של משעל, משום שאז סוכני המוסד נעצרו והוחזקו בירדן. המחדל היה כה חמור כך שנדרשה התפטרות יתום.

דגן, בן 64, אמור לסיים את כהונתו בסוף השנה, אך נתניהו כבר הביע נכונות להאריך את כהונתו. "גם כך היו תלונות על הכוונה להאריך את הכהונה. גם בסוכנות ביון, כמו בכל ארגון, חשוב לשמור על רוטציה".

בתוך כך הודיעה אמש בריטניה כי תזמן את שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, לשיחת בירור, בעקבות השימוש בשישה דרכונים בריטיים על ידי צוות החיסול של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי גם שגריר ישראל באירלנד, ציון אברוני, זומן לשיחת בירור על רקע פרשת החיסול של מחמוד אל-מבחוח. על פי הדיווח ב"גרדיאן", בריטניה כבר פנתה לישראל בדרישה לקבל הסברים על השימוש בדרכונים. השגריר זומן למשרד החוץ הבריטי מחר, כדי "לחלוק מידע" על הזהויות הגנובות של הישראלים בעלי האזרחות הבריטית המתגוררים בישראל. בריטניה גם הודיעה כי תספק תמיכה ככל שיידרש לאזרחיה החיים בישראל שזהותם נגנבה.

עד כה בריטניה נמנעה מלהאשים את ישראל באופן ישיר באחריות לחיסול, אך כרמז לחוסר שביעות רצונה היא נמנעה מבקשה ישראלית לשמור בחשאי את זימון השגריר לשיחת בירור. גורם בממשל הבריטי אף אמר לעיתון הבריטי "גרדיאן", כי "היחסים בין המדינות היו קרירים לאחרונה, אך כעת הם בהקפאה עמוקה", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully