וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: תות ענח' אמון מת ממחלה ולא נרצח

רשות העתיקות המצרית גילתה שהנער המצרי המפורסם בעולם - תות ענח' אמון, לא נרצח כפי שסברו עד כה. המלך הפרעוני הצעיר סבל ממלריה, מרגל שבורה ומת מהמחלות הרבות שבהן לקה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין)

המלך הפרעוני הצעיר תות ענח' אמון מת מרגל שבורה ומלריה ולא נרצח, כך חשפה רשות העתיקות המצרית. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (רביעי) בקהיר, חשפה רשות העתיקות המצרית כי בדיקות די.אנ.איי, וסריקות הדמייה מוכיחות כי הפרעוני המפורסם אולי היה נער הזהב של מלכות מצרים, אבל הוא גם היה חולני למדי וסבל מחיך שסועה, מחלת עצמות ומלריה.

תוצאות המחקר פורסמו השבוע גם בכתב עת של ההתאחדות הרפואית האמריקאית. תודות לבדיקות די.אנ.איי שבוצעו לראשונה ב-16 מומיות, הצליחו גם החוקרים למפות את כל אילן היוחסין של תות ענח' אמון, וקבעו שהוא בנם של אח ואחות, מנהג נפוץ בקרב הפרעונים.

תות ענח' אמון עלה למלוכה לפני כ-3,300 שנים, כשהיה בן תשע, ושלט במשך 10 שנים בלבד. "הוא לא היה מלך פרעוני חזק במיוחד ולא רכב במרכבות", אמר חבר בצוות המחקר, קרסטן פוש, גנטיקאי מגרמניה. "דמיינו במקום זה נער חלש ושברירי עם פגם ברגל שנזקק למקל הליכה".

פוש גם שיבח את מצבו של הדי.אנ.איי של המומיות המלכותיות. לדוגמה, הדי.אנ.איי של המומיה הזקנה "היה הדי.אנ.איי הטוב ביותר שראיתי בחיי שנלקח מדגימה עתיקה". להערכת צוות החוקרים, שיטות החניטה שהמצרים נקטו כדי לשמר את בית המלוכה הגנו על הבשר וגם הדי.אנ.איי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully