וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב קתולי מואשם כי הטביל את בתו היהודייה

אב משיקגו מואשם כי הטביל את בתו בניגוד לצו בית משפט האוסר עליו לחשוף את בתו לכל דת אחרת מלבד היהדות. אם יורשע, הוא עלול להישלח לכלא ולשלם קנס

מאבק גירושין מכוער בין אישה יהודייה לגבר קתולי בשיקגו הפך לקרב דתי. ג'וזף רייס הובא אתמול (שלישי) לפני שופט וכפר באשמה, לפיה הפר צו הרחקה זמני שאוסר עליו לחשוף את בתו בת השלוש לכל דת אחרת מלבד יהדות.

רבקה רייס, אשתו בנפרד, הוציאה את הצו עקב חילוקי דעות בנוגע לדת לפיה הבת תגדל. המחלוקת החלה בנובמבר האחרון, כשרבקה רייס גילתה שבעלה הטביל את בתם אלה בכנסייה אף שלטענתה, בעת שבני הזוג היו נשואים באושר הם הסכימו לגדל את אלה כיהודייה. בעוד שגוז'ף הודה שהוא התגייר לאחר הולדת בתו, הוא מתעקש שמעולם לא הסכים לגדל אותה כיהודייה. בנוסף, לטענתו, בני הזוג לא שמרו על כשרות או על השבת, והלכו לבית הכנסת עם הילדה לעתים רחוקות בלבד. כך דיווח העיתון "השיקגו סאן-טיימס".

כשרבקה וג'וזף נפרדו ב-2008, לאחר ארבע שנות נישואים, הוא החליט לחשוף את אלה לקתוליות וטוען כי זוהי זכותו על פי חופש הדת במדינה. לאחר טקס ההטבלה, נאסר על רייס לחשוף את בתו לדתות אחרות, אך לפני כחודש הוא התעלם ממנו ולקח אותה לכנסייה, בטענה שבתו ביקשה ממנו להתלוות אליו. עורך דינו של רייס אמר כי לכל הורה יש הזכות לקחת את ילדם לבית התפילה שלהם "כל עוד זה לא פוגע בילד".

בתגובה לכך הגישה אשתו תלונה על ביזיון בית משפט. אם יורשע, הוא עלול להישלח לבית סוהר לתקופה של שישה חודשים ולהיקנס בסכום של 500 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully