וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום טוען: אלון אמר שיפסיק, אך שב לנצל מינית

פורום "תקנה" שם קץ לחרושת השמועות ופרסם את השתלשלות פרשת הרב אלון. לטענת הפורום, התקבלה נגד הרב תלונה חמורה, לכאורה, לפיה הוא ניצל מינית, גם לאחר שהבטיח כי "התגבר לחלוטין על בעייתו"

גדעון צנטנר

(צילום: יובל בן אבו, גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

אחרי מספר ימים של ערפל, פרסם פורום "תקנה" הודעה העוסקת בפרשת הרב מרדכי (מוטי) אלון לפיה אחת התלונות הראשונות שהגיעו לפורום היו נגד הרב אלון, "בטענות של ניצול מיני על ידי בעל סמכות רוחנית. מדובר במעשים חמורים ביותר שאינם ניתנים לפרשנות אחרת". עוד נמסר כי שנה לאחר קבלת התלונה הראשונה ומשהרב אלון הבטיח כי הדברים לא יישנו, התקבלה תלונה נוספת, "חמורה מן הראשונה".

הרב הצהיר אז כי "התגבר לחלוטין על בעייתו וכי מדובר במקרים ישנים ואין מקרים נוספים". אולם הוועדה המיוחדת שדנה בעניינו קבעה כי מדובר ב" קשר בעל אופי מיני ברור לאורך זמן", שהתקיים לדבריה בעת שדנה בתלונה הראשונה.

עם קבלת התלונה השנייה, איבדה הוועדה אמון ברב הבכיר, "שהסתיר את המעשים בעת הדיון בתלונה הראשונה" והחליטה הוא איננו ראוי לעסוק בתפקידים תורניים ציבוריים. זאת לדבריה על מנת להרחיק אותו מהאפשרות לפגוע במתלוננים עתידיים.

הרב אלון הוגלה לצפון הארץ ונטש את תפקידיו הציבוריים, כחלק מההגבלות שהטיל עליו הפורום. אלא שבהודעתו מהיום מסופר כי "לאורך כל השנים התגלעו חילוקי דעות מתמידים בין הפורום לבין הרב אלון בשאלה האם הוא ממלא אחר כל התחייבויותיו. הפורום המשיך לתבוע מהרב מוטי אלון למלא אחר כל מה שהוטל עליו, ובעיקר – הימנעות ממפגשים אישיים ואינטימיים עם המבקשים את עצתו".

הגיעו פניות נוספות

בפורום מסכמים ואומרים כי לידיהם הגיעו פניות נוספות "שלא הבשילו לכדי תלונות של ממש". "הסערה העוברת על הציונות הדתית בעת הזו כואבת מאוד. כואב לנו על שנאלצנו להידרש לעניין, ואנו רואים בכל התהליך טרגדיה של ממש", נכתב, "יחד עם זאת, אנו מאמינים כי הציבור הרחב יתחזק, דווקא מתוך העובדה שקבלנו על עצמנו שלא לטייח ולא להשלים עם עוול במחננו".

הודעה יוצאת דופן פורסמה שלשום (שני) בפורום "תקנה" העוסק בטיפול ומניעה של הטרדות מיניות במגזר הדתי, לפיה הגיעו לחבריו תלונות נגד הרב מוטי אלון, מבכירי הציונות הדתית, בדבר "מעשים המנוגדים לערכי הקדושה והמוסר". לפי ההודעה, נמצא כי בתלונות שהגיעו לפורום "יש ממש".

בפורום מסבירים כי פרסמו את ההודעה לאחר שהרב אלון, שבעבר התבקש על ידיהם לא לעסוק בפעילות רבנית, יישם את ההגבלות שניתנו לו "באופן חלקי". הרב אלון התבקש גם לחדול מלעסוק בכל "תפקיד חינוכי וניהולי, ומכל ייעוץ אישי ביחידות". ככל הנראה, הרב אלון המשיך לייעץ לצעירים דתיים בעלי נטייה הומוסקסואלית בניגוד להגבלות שהוטלו עליו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully