וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מאיים לטרפד את "חוק המסתננים"

שר הפנים שיגר מכתב לרה"מ, בו הבהיר כי יתנגד להצעת החוק במתכונתה הנוכחית. הסיבות: החוק ייצור "פרצה חמורה" במדיניות ההגירה של ישראל ומהווה הפרה של הסטטוס קוו

שר הפנים אלי ישי (ש"ס) שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיע לו כי לא יתמוך ב"חוק ההגירה" במתכונתו הנוכחית. הצעת החוק, שתובא להכרעת ועדת השרים לענייני חקיקה, נועדה להסדיר את הגדרת הזכאות של המבקשים להיכנס לארץ ולמנוע הסתננות לתחומה. ישי מאשים את ראש הממשלה בכך שהדיונים לגיבוש טיוטת הצעת החוק נערכו ללא ידיעתו ואיים כי אם לא תוסר מסדר היום, בכוונתו להתנגד לה.

במכתב נאמר כי "לסדר היום צורפה 'טיוטת חוק ההגירה' שעיון ראשוני מראה כי יש בו כדי להוביל לפריצה קיצונית במדיניות ההגירה הנוהגת היום כלפי זרים בישראל, וזאת בניגוד גמור להחלטות הממשלה בנושא ולעמדתך כפי שהובעה על ידך לאחרונה". ישי המשיך וכתב כי טיוטת החוק "מהווה הפרה גסה של הסטטוס קוו בישראל".

ישי הביע גם זעם על גיבוש הטיוטה ללא ידיעתו. דבריו, "מהתנהלות הדברים עולה בבירור כי טיוטה זו היתה כתובה כבר בעת קבלת החלטת הממשלה ביום ראשון האחרון, אך על אף דיונים שנערכו עד לרגע האחרון בנוגע לנוסח החלטת הממשלה, בין היתר עם נציגי משרדי, דבר קיומה של הטיוטה לא הובא לידיעתי".

ישי סיכם את דבריו וכתב כי "כשר הממונה על תחום ההגירה בישראל אבקש למחות על דרך התנהלות זו ולהודיע כי אם טיוטת החוק כפי שהופצה לא תוסר מסדר היום של צוות הבדיקה, אין בכוונתי לאשר את החוק כשר הפנים".

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון לנושא ההגירה והודיע כי הוא יקים צוות בראשותו לקביעת חוק ההגירה. "למדינת ישראל אין חוק הגירה", אמר. "אין מדיניות אחידה, ממלכתית, ברורה לגבי חוק ההגירה שאמורה להבטיח את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. אני חושב שהדבר הזה מתבקש, יכול להיות שהוא מתבקש כבר שנים רבות, אבל אנחנו מתכוונים לממש אותו גם כן. אנחנו נקים את הצוות הזה והוא יגיש את המלצתו לממשלה בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully